Jatkan miten vian kanssa edetty.
Syksyn loppu ja talven alku oli lauhahko ja epäilin että syynä oli ollut 17.11. tankkaamani polttoaine ja siinä ollut vesi, ehdin tankata uutta polttoainetta noin 170 litraa auton toimiessa ehkä muutamaa kilpikonna ilmoitusta
lo. hyvin, ennen tammikuun alun reiluja 20 asteen pakkaskelejä, jolloin pahat oireet palasivat. Silloinkin kun moottori lämpeni lähes normaalilämpöön, se toimi normaalisti, tosin en testannut kovia kiihdytyksiä.
Käytin auton paikallisella autokorjaamolla, Bosch lukulaite kertoi:
- P133009 Ruiskutuspaineen säätö, ruiskutusmäärä odotettua pienempi
- P133000, sama kuin edellä
- P000400 Polttoaineen määräohjausventtiili, virtapiiri (+)
- P060C68 ohjainlaite, mikroprosessori, algoritmivika
Korjaamolla auton polttoainesuodatin vaihdettiin ja
polttoaineen määräohjaisventtiili putsattiin.
Ehdin käynnistää ja ajaa 10-15 asteen pakkasessa noin 300 km ja auto toimi hyvin.
Tänä aamuna 20 asteen pakkasessa aamulla lisälämmitin ehti lämmittää noin 25 min, moottorin lämpömittari oli vasta noussut neljänneksen normilämpöön, heti kilpikonna tauluun ja ei ottamut kierroksia, ajoin varovasti pari kilometriä, lämpöjen noustessa, auto alkoi toimia.
Onko ajatuksia viasta?