Autoracing  KL-varaosat

D5 map herjaa

  • 4 Vastauksia
  • 1166 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
D5 map herjaa
« : 11.11.2023, 12:14:33 »
Xc90 -07  d5. Herjaa map anturia ja koodit ecm-1600 ja ecm-1000. Map anturi vaihdettu, pa-suodatin vaihdettu. Ahtolinjat tutkittu silmämääräisesti ettei putkia halki. Alipainelinja tutkittu ja tyynyt tulpattu kokeeksi. Anturin vaihdon jälkeen pelasi hetken normaalisti. Vetoja löytyy ja auto kulkee normaalisti. Lukee vaan se moottorijärjestelmä vaatii huollon. Pa-suodattimessa oli tosin vettä joten pitää vielä tankki ajaa tyhjäksi ja tankata toisessa paikkaa ja vaihtaa suodatin toistamiseen. Olisiko ideoita vielä? Vnt siivet jumittaa? Ei tosin tule herjaa siitä..
940 classic
Amazon -68

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: D5 map herjaa
« Vastaus #1 : 11.11.2023, 15:09:57 »
Nyt olikin vikakoodi imm. Sekin vaihdettu vuosi sitten. Ompas mukava riesa tämä...
940 classic
Amazon -68

Poissa kjamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 map herjaa
« Vastaus #2 : 13.11.2023, 11:14:02 »
Sulla on ilmeisesti harmaakoppainen D5, siinä ei alipainevuoto tee mitään turbon ohjaukselle kun on sähköinen. Mutta harmaakoppaisen ongelma on ne ahtoletkun kumitiivisteet heti turbon lähdössä sekä moottorin alla missä on kahden muoviputken liitos. Voisi olla myös immun ja turbon välisen putken vuoto koska ECU on sitä mieltä, että kone saa eri määrän ilmaa kuin mitä immu mittaa. Nuo olis halvat viat korjata.
Onhan pyörreläpät kunnossa, jos tanko irtoo ja ne jumii kiinni-asentoon niin huomaa ainakin tehoissa. Ei kyllä taida antaa tuota koodia.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: D5 map herjaa
« Vastaus #3 : 13.11.2023, 18:56:40 »
Sulla on ilmeisesti harmaakoppainen D5, siinä ei alipainevuoto tee mitään turbon ohjaukselle kun on sähköinen. Mutta harmaakoppaisen ongelma on ne ahtoletkun kumitiivisteet heti turbon lähdössä sekä moottorin alla missä on kahden muoviputken liitos. Voisi olla myös immun ja turbon välisen putken vuoto koska ECU on sitä mieltä, että kone saa eri määrän ilmaa kuin mitä immu mittaa. Nuo olis halvat viat korjata.
Onhan pyörreläpät kunnossa, jos tanko irtoo ja ne jumii kiinni-asentoon niin huomaa ainakin tehoissa. Ei kyllä taida antaa tuota koodia.

Pyörreläpät pitäisi olla ok. Mietin, että ostaisiko ebaysta silikopätkän sen turbolta lähtevän resonaattoripöntön tilalle.. Pitää kyllä tiivisteet ostaa ensin ennenkuin alan purkamaan vanhoja pois kun samahan ne on vaihtaa jokatapauksessa.

Liekkö näissä ollut mitenkä paljon jumivia vnt siipiä?
940 classic
Amazon -68

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: D5 map herjaa
« Vastaus #4 : 21.12.2023, 19:18:12 »
Vikana oli "resonaattoripöntön" tiiviste turbon päässä. Tilasin ebaysta silikoniletkun tilalle ja hyvin toimii.
940 classic
Amazon -68

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy