Tuo nykyautojen latauksen ohjaus itellä vähän tuntematon. Esim käyttöautoni (insignia cdti) järjestelmän jännite on kummallinen. Kylmästä lähettäessä, pakkasella, jännite on noin 12.5 - 13.5V. Pidemmän ajon jälkeen nousee noin 14.7V tienoille hetkellisesti. Mutta aina pakkasella ei koskaan tuota 14.7-15V. Talvella jos kone lämmin on jännite tuon 14.7-15V hetkellisesti. Ikään kuin myös lämpötila vaikuttaisi. Jostain jutusta ymmärsin jotta opelissani latausjännitettä säädettäisiin kulutuksen mukaan. Vaikka kaikki valot on käytössä (+200w lisäpitkät) on jännite tuon 13.5V luokkaa. Nytkin jos mittaa päivävalojen ollessa on jännite tuo mainitsemani. Vain jos on käynnissä regenerointi putoaa jännite noin 12.5V tuntumaan.
Entisajan latausjärjestelmä enempi tutumpi, aika jolloin säädinkin oli erillinen sekä mikäli latauksen merkkivalopoltin oli rikki jolloin laturi ei toiminu.p