Elekma  Autoracing

740 b200f b230ft swap

  • 1 Vastauksia
  • 361 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rembbaa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
740 b200f b230ft swap
« : 02.08.2024, 23:09:44 »
Elikkäs tarkotuksena ois vaihtaa moottori volvoon ja muutama asia mietityttää.

Ft moottori apulaitteineen löytyy. Tarviiko vaparin sähkösarja muita muutoksia kun imm siirto toiselle puolelle? Lh 2.4 tietysti.

Moottorinohjauksesta:
Löytyy -937 ja -984 purkit. Sekä 2 erimalliset turbon sytkäboksit 0227 400 148 ja toisen koodia ei nyt tähän hätään ole. -937 ssa valmiiksi jo jokin lastu mistä ei ole tietoa. Kummasta olisi parempi tehdä vai onko niin suurta merkitystä. Tarkoitus mennä lähes vakiona näin alkuun. Jokatapauksessa täytyy uusi lastu teetättää? -984 purkissa ajonesto minkä saa ilmeisesti uudella lastulla pois?

Kytkin/vp:
Autossa m47 paikallaan ja sillä olisi tarkotus jatkaa. Meneekö tuolla 2 litrasen vauhtipyörällä ja uudella kytkimellä. Itsellä ei näistä niin tietoa.

740 vm-90 ja elintenluovuttaja 940 vm-98.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6745
  • Global alligator
Vs: 740 b200f b230ft swap
« Vastaus #1 : 02.08.2024, 23:32:19 »
Jos mennään matalaohmisilla suuttimilla mitä vakiotkin on niin vaaditaan etuvastukset.
Kaasuläppäkytkimeltä täyskaasukärjen eliminointi.
Voi mennä uudella kytkimellä mutta jos edes lastutat ja nostat paineet lähelle kiloo niin alkaa luistaan.

Joku muu saa kertoa budjettikytkimistä enempi. Ite aikanaan pistin suosiolla Sasch SRE asetelman.
Hyvin piti sen 215-220 hepoo. Vääntöäkin oli aika hyvin kun menin ristikonmurskaajanokalla eli T. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Elekma  Autoracing