Tuli viime viikolla hankittua siisti S80 otsikolla "varaosiksi tai korjattavaksi". Siinä oli mystistä sähkövikaa, esim SRS, ajonesto, virtalukko-ongelmaa. Edellinen omistaja alkoi purkaa auton johtosarjaa mutta ei löytänyt vikaa. Sitten se jäí kesken ja auto seisoi vuoden ulkona. Minä sitten ostin sen, ja olen nyt teippaillut ja korjannut moottorin johtosarjan takaisin kuntoon ja muutenkin. Krediittiä edelliselle omistajalle: Mitään ei oltu rikottu ja kaikki osat löytyivät.
Mutta: Nyt auto toimii, käy nätisti ja VIDA ei anna muuta vikakoodia kuin pysäköintitutkan yksi anturi rikki. Saa nähdä palaavatko ongelmat vielä... Olisiko se sitten CEM vietävä tutkittavaksi...
Kysymyksiä:
1. Sopiiko xenon-umpiot sellaisenaan autoon? Tuossa on halogeenit, joten kontrollimoduuli ja alustan tasoanturit puuttuvat. Taitaa olla overkill sellaiset asentaa, mutta sopiiko umpio?
2. Sopiiko tähän suoraan uudemman S80 ratti ja toimiiko airbag. Oma ratti on "vanhanmallinen" ja ruma, ja uudempia kromikoristeilla olevia ratteja saa aika sopivasti.
3. Sopiiko LED-takavalot suoraan facelift mallista?
Volvot sinänsä ovat minulle tuttuja. Pari XC90 on omistettu, ja vanhempikoppainen S80. Tästä mallista ei ole vielä kokemuksia.