Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

b230et Ylikuumenemis ongelma

  • 4 Vastauksia
  • 511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gabba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
b230et Ylikuumenemis ongelma
« : 19.09.2024, 11:17:42 »
Elikkäs juuri rempattu b230et ei meinaa pitää lämpöjään kurissa, tällaista ongelmaa ei ole ollut ennen eikä jäähdytysjärjestelmään ole tehty muutoksia. uusi vesipumppu ja termari. Lämppärin kenno otettu vuosia sitten jo pois käytöstä joten vesikierto menee kannen takaa suoraan vesikierron putkeen(kannen takana). vakio jäähdytin sähköflektillä joka toimii ja jäähdytysjärjestelmä ilmattu. Silti tyhjäkäynnilläkin flektin ollessa päällä nostaa lämpöjä noin asteen per minuutti. Vuosi sitten täysin sama kokoonpano ja jäähdytysjärjestelmä on ollut samanlainen, eikä vastaavaa vikaa ollut. Mistä tätä ongelmaa enää lähtisin selvittämään, ehdotuksia ?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6646
  • Global alligator
Vs: b230et Ylikuumenemis ongelma
« Vastaus #1 : 19.09.2024, 12:43:28 »
Koitas ilman termaria. Jos se uusi jumii?
Nostaako se lämmöt vaikka keittämiseen asti vai mites.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Gabba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et Ylikuumenemis ongelma
« Vastaus #2 : 19.09.2024, 12:52:32 »
Ei näytä olevan termarissa vika, eilen vaihdoin tuon uuden. Nään tunerstudion kautta kun termari aukee 88c ja lämmöt laskee hetkittäisesti, mutta tämän jälkeen lämmöt jatkaa edelleen nousuaan, hitaasti mutta varmasti. Olen sammuttanut koneen varmuuden vuoksi kun 95c on saavutettu, koska en haluaisi kansiremppaa enää tässä vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2024, 12:55:07 kirjoittanut Gabba »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6646
  • Global alligator
Vs: b230et Ylikuumenemis ongelma
« Vastaus #3 : 19.09.2024, 13:27:04 »
En ny muista miten takapotkuissa piti olla mutta tinakoneissa vaikka olis 92°C termari niin on ihan normaalia että lämmöt on hyvinkin yli sata. Flektikin kytkeytyy ykkösteholle vasta kun lämpö on 105°C.

Juu. Takapotku lh2.4 ohjauksella olis sähköflekti 1 vaihe käynnistyy 102°
                                                                                        2-----------"-------------   115°

Sama kai se vaikka olis tuo et:n motikka ohjaamassa. Tai en tiedä onko sulla motikka käytössä vai joku aftermarket ohjaus.

Siis 100° on ihan normaali lämpö, termarin lämpöhän on vain se jolloin kierto alkaa eikä se säädä moottorin käyttölämpötilaa.

Porattiinko kone? Ettei tullu liian pienillä välyksillä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Gabba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et Ylikuumenemis ongelma
« Vastaus #4 : 24.09.2024, 00:39:31 »
Kiitoksia fakta tiedoista!, viime perjantaina kävin ajelemassa testilenkkiä ja uudella termarilla lämmöt yhtäkkiä pysyikin nätisti 90-93c paikkeilla ajossa :o , megasquirt minulla on ohjaamassa syttyä ja soppaa, nyt alkaisi projekti ollakkin hienosäätöä ja katsastusta vaille valmis.

 

Futurez  Kulkukoira