Race.fi  Puotilan autokorjaamo

"Sähkö on punaista" MB EQC -22

  • 24 Vastauksia
  • 42166 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9656
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #15 : 08.01.2024, 12:38:16 »
Kahden vuoden määräaikaishuolto suoritettu, 41 tkm kertynyt taivalta.

Hiukan yllätyin että takajarrupalat meni vaihtoon. Jarrupoljinta käytetään käytännössä vain auton ollessa paikallaan (käynnistys, sammutus, liikennevaloissa). Mutta huoltopäälliköllä oli selitys: ajonvakautus käyttää takajarruja. Eli urheilullinen ajotyylini talvisin syö jarrupaloja  :sundaydriver:

Kaksi talvea ajetuissa talvinakeissa edelleen 7,5 mm uraa joka nurkassa eli lukkojarrutuksilla ei ole paloja syöty eikä painava sähköauto niitä tuhoa übernopeasti.

Muutoin ei huomattavaa, sulat vaihtaen ja lasinpesuri täyttäen. Jarruneste vaihdettu kun 2 vuotta olleet kosteutta itseensä imemässä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9656
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #16 : 21.02.2025, 19:40:46 »
Tuli kolme vuotta täyteen niin Mercedes Me haluaisi rahaa palvelun jatkumisesta, vähän kuten Volvon sovelluskin mutta hiukan eri otteella. Peruskäyttö etänä jatkuu lisämaksuttakin, vaan toiminnallisuudet rajoittuvat.

Ei pysty paikantamaan autoa kartalta.

Ei pysty avaamaan tai sulkemaan ikkunoita etänä.

Ei pysty avaamaan tai lukitsemaan ovia.

Liikenneinfoja ei ilmeisesti tule naviin.

Karttapäivityksiä naviin ei saa netin yli.

No mitäs se jatkokäyttö sitten maksaisi, mersutyyliin tukon rahaa.

Auton valvonta, 39 € vuodesta (lisävuodet +30 €/v): auton GPS-sijaintiin liittyvät asiat ja pysäköidystä autosta valojen sytytys.

Auton asetukset, 39 € vuodesta (lisävuodet +30 €/v): profiilien tallennus, keskuslukituksen etäkäyttö, ikkunoiden etäkäyttö.

Liikennetiedot reaaliajassa, 59 € vuodesta (lisävuodet +40 €/v).

Navigointipalvelut, 59 € vuodesta (lisävuodet +40 €/v): pysäköintioptiot kohteessa, sää kohteessa, kohdeosoitteen haku nimellä.

Online-karttapäivitykset, 159 € kolmesta vuodesta.

Varastetun auton paikantaminen, 167 €  vuodesta tai 398 € kolmesta vuodesta.

....alkaa tuntua halvalta jos VOCissa saa kaikki toiminnot muutamalla kympillä.

En ihan hoksaa miksi alkaisin ylipäätään omasta pussista maksaa useita satasia varastetun auton paikantamisesta. Enempi se on vakuutusyhtiö jota kiinnostaa auton löytyminen sen jälkeen kun minä ilmoitan sen poliisille varastetuksi, kuten tuossakin on tehtävä koska se kysyy poliisilta saatavaa koodia.

Taidetaanpa mennä toistaiseksi niin että etänä tarvii vain kytkeä esilämmitystä päälle ja pois.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2918
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #17 : 21.02.2025, 22:10:50 »
Ei se ole tyhmä, joka pyytää...

Joko kohta EX90 on noudettavissa?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9656
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #18 : 22.02.2025, 12:21:34 »
Joko kohta EX90 on noudettavissa?

Ei ollut kuulemma Oulun Wetteriltä toimitettu yhtään asiakkaille vielä eikä hallissakaan ole mallikappaletta, vain koeajoyksilö ulkona. Sanoi myyjä viime viikolla.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • www.vrcf.fi
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #19 : 22.02.2025, 14:31:58 »
Volvoon saa lisävuoden jopa Essential-huollon yhteydessä ”ilmaiseksi”.


Poissa Vaateripustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #20 : 17.08.2025, 23:33:08 »
Nyt taisi käydä niin että menee itseltäkin vulvailu paussille ja tulee S80n tilalle EQC AMG-line, noita kun saa jo ihan proletariaatinkin kukkarolle sopivaan hintaan. :P
150tkm oli jo mittarissa, mutta Aviloo näytti 93/100 scorea ja 96% SoH niin köyhää alkoi kiinnostamaan, erityisesti kun varusteita oli ruksittu aika lailla kaikki, fiineimpiä lehmännahkoja ja kattoikkunaa lukuunottamatta.
Onko joitain asioita mitä kannattaisi ensinnäkin ensimmäisen sähköauton ja erityisesti EQCn ostaneena ottaa huomioon, sen verta harvinainen biili kyseessä että lontoonkielisiltäkään foorumeilta ei tahdo löytyä kuin satunnaisia keskustelunpätkiä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9656
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #21 : 18.08.2025, 11:59:19 »
Onko joitain asioita mitä kannattaisi ensinnäkin ensimmäisen sähköauton ja erityisesti EQCn ostaneena ottaa huomioon

Omat latausmahdollisuudet varmaan olet jo selvittänyt. Ajoakun eliniän pidentämiseksi perussääntö että ei lataa yli 90% peruskäytössä, vain jos on lähdössä pitkään ajoon juuri ennen lähtöä lataus täyteen asti.

Mersun oma Mercedes Me Charge taitaa olla järjetön Suomessa nykyään. Taannoin sen kautta sai sähköä jopa halvemmalla kuin suoraan latausaseman operaattorilta, esim Rechargen kohdalla, mutta hinnoittelu muuttui niin että Me Chargesta tuli järjettömän kallis -- isoja kuukausimaksuja maksamalla se olisi ollut vain kallis. Itsellä nykyään latausvaihtoehdot K ja ABC kun tienpäällä tarvii ladata, molempia löytyy "kaikkialta" ja kun maksaa suoraan niille on hinta suht edullinen. Verrattuna muihin. Kotonahan se on 5-6 kertaa halvempaa.

Ja ajoakusta vielä se että vältä kuin ruttoa kolhimasta pohjaa mihinkään. Pienikin lommo akuston pohjapellissä tarkoittaa nykyään hylkäystä katsastuksessa.

Ajoavustimista nakkasin enimmät hiivattiin. Navin nopeudensäädön olen antanut olla käytössä, jossain määrin kätevä maantiellä kun cruise automaattisesti pudottaa esim 100 --> 80 ja nostaa taas sataseen. Siinä pirulaisessa on sitten vain se, että jos navi on sitä mieltä että pitäisi kääntyä niin se vetää pyytämättä ja yllätyksenä liinat kiinni täydestä laukasta. Navin kartassa on käpyjä esim. pohjoisesta Jyväskylää lähestyessä, se luulee että nelostietä ei pääse ja yrittää jatkuvasti kammeta kaikenlaisille mettäteille. Toinen että nopeusrajoitusdatassa on katkoja, tietyissä kohdissa yhtäkkiä nykäsee 120 vauhtiin ja kilometrin päästä taas pudottaa oikeaan.

Ei kai siinä muuten sen kummempia, ihan mukava ajella kunhan vaan toimii. Omasta piti korjauttaa lämppäri takuuseen kun ei puhaltanut lämmintä vasemmalle, takapään ilmajousien kompura porsi pakkasessa (takuuseen), kahdessa talvessa meni takajarrupalat finaaliin kun ajonvakautus hakkaa takajarruja talvisin vähän joka käännöksen jälkeen.

Poissa Vaateripustin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #22 : 18.08.2025, 22:13:13 »
Omat latausmahdollisuudet varmaan olet jo selvittänyt. Ajoakun eliniän pidentämiseksi perussääntö että ei lataa yli 90% peruskäytössä, vain jos on lähdössä pitkään ajoon juuri ennen lähtöä lataus täyteen asti.

Mersun oma Mercedes Me Charge taitaa olla järjetön Suomessa nykyään. Taannoin sen kautta sai sähköä jopa halvemmalla kuin suoraan latausaseman operaattorilta, esim Rechargen kohdalla, mutta hinnoittelu muuttui niin että Me Chargesta tuli järjettömän kallis -- isoja kuukausimaksuja maksamalla se olisi ollut vain kallis. Itsellä nykyään latausvaihtoehdot K ja ABC kun tienpäällä tarvii ladata, molempia löytyy "kaikkialta" ja kun maksaa suoraan niille on hinta suht edullinen. Verrattuna muihin. Kotonahan se on 5-6 kertaa halvempaa.

Ja ajoakusta vielä se että vältä kuin ruttoa kolhimasta pohjaa mihinkään. Pienikin lommo akuston pohjapellissä tarkoittaa nykyään hylkäystä katsastuksessa.

Ajoavustimista nakkasin enimmät hiivattiin. Navin nopeudensäädön olen antanut olla käytössä, jossain määrin kätevä maantiellä kun cruise automaattisesti pudottaa esim 100 --> 80 ja nostaa taas sataseen. Siinä pirulaisessa on sitten vain se, että jos navi on sitä mieltä että pitäisi kääntyä niin se vetää pyytämättä ja yllätyksenä liinat kiinni täydestä laukasta. Navin kartassa on käpyjä esim. pohjoisesta Jyväskylää lähestyessä, se luulee että nelostietä ei pääse ja yrittää jatkuvasti kammeta kaikenlaisille mettäteille. Toinen että nopeusrajoitusdatassa on katkoja, tietyissä kohdissa yhtäkkiä nykäsee 120 vauhtiin ja kilometrin päästä taas pudottaa oikeaan.

Ei kai siinä muuten sen kummempia, ihan mukava ajella kunhan vaan toimii. Omasta piti korjauttaa lämppäri takuuseen kun ei puhaltanut lämmintä vasemmalle, takapään ilmajousien kompura porsi pakkasessa (takuuseen), kahdessa talvessa meni takajarrupalat finaaliin kun ajonvakautus hakkaa takajarruja talvisin vähän joka käännöksen jälkeen.
Kiitokset, huoletonta ajoa siis tiedossa, kunhan ei anna ulkonäön hämätä ja porhalla ensimmäisenä metsätielle kokeilemaan rajoja. Aika tarkkaan onneksi kaikki edelliset autot istuneet tuohon samaan maavaraluokkaan niin ei pitäisi yllätyksiä tulla.  ::)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9656
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #23 : 18.08.2025, 22:24:58 »
Kiitokset, huoletonta ajoa siis tiedossa, kunhan ei anna ulkonäön hämätä ja porhalla ensimmäisenä metsätielle kokeilemaan rajoja. Aika tarkkaan onneksi kaikki edelliset autot istuneet tuohon samaan maavaraluokkaan niin ei pitäisi yllätyksiä tulla.  ::)

Kaupunkisämpylä se EQC on, ei hirveesti asiaa mihinkään karumpaan maastoon. Nelikko lähinnä auttaa liikennevaloista liikkeelle sujuvasti.

Jos maastohommiin sähkömersulla haluaa niin pitää hommata G-sarjalainen.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3285
  • www.vrcf.fi
Vs: "Sähkö on punaista" MB EQC -22
« Vastaus #24 : 18.08.2025, 22:40:57 »
Ehkä ajan / ajaisin itse mielummin tuolla volvolla. itse ollut vehossa ja volvolla hommissa niin ehkä valinta perustuu tuohon. No, mukava lueskella kokemuksia miten yhteis elo sujuu tuon kanssa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron