Tämä saattaa olla hieman monimutkaisempikin vika. Itse jouduin vaihtamaan tuon pääteasteen, sytytyksenohjausyksikön, ECU-yksikön, suutinreleen, pn-pumpun releen ja YKK-anturin. Lisäksi viilasin YKK-anturin pään suoraksi ja putsarin vauhtipyörän anturikehän harjantapaisella omatekoisella laitteella. Kun kone sitten 11 vuorokauden asennusharjoitusten jälkeen kävi, tarkastin kaikki laitteet autoon asentamalla. Ainoa "vika" oli uudessa YKK-anturissa (Motonet), jolla ei kokeilussa käynnistynyt. Lopputulos oli kai tuon anturin viilaus ja vauhtipyorän kehän puhdistus joka auttoi

. Tuossa B234:ssä ovat ECU ja sytytyksenohjausyksikö sitten eri numeroilla kuin 8-venttiilisessä koneessa. Aloita vaikka siitä pääteasteesta. Se on halpa Biltemasta ostettuna ja toimi oikein hyvin. Jätä se kalliimpi elektroniikka sinne viimeiseksi kokeilluksi. Ehkä tuo YKK-anturi kannattaa ottaa irti, katsoa pää ja mitata heti alussa. Sen vastusarvo on luokkaa 160 - 230 ohmia. Yksi sen kolmesta johtimesta on ns suojajohdin, eikä ole kiinni "verkossa" kuin toisesta päästä.