Elekma  Autoracing

V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...

  • 13 Vastauksia
  • 886 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kkos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« : 05.11.2024, 14:33:33 »
Löytyy vikakoodit P0350...P0355 eli kaikista sytytyspuolista. "Käy ja kukkuu" kuitenkin aivan normaalisti. Mistäpä tuota arvaisi lähteä selvittämään? Lienee jokin yhteinen syy, joka vaikuttaa kaikkiin puoliin/johtoihin?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #1 : 05.11.2024, 15:15:20 »
Kun se kaikista herjaa niin katso ettei puolanjohtoja ole sillä muovikannella puristettu kasaan jos on asennettu kansi niin että johdot on väärällä kohtaa ja pääsee puristumaan. :o
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa kkos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #2 : 09.11.2024, 16:26:50 »
Johdot tarkistettu. Enpä niissä mitään erikoista havainnut, joten arvotaan seuraava tarkistettava kohde...

Vaikka koodi viittaa sytytyspuoliin, voisko todelinen vika olla jossain muualla?

Nollauksen jälkeen valo syttyy n. 10 km ajon jälkeen, eli koneen lämmettyä. Voisiko siitä jotain päätellä?

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 698
  • O.V.L.O.V.
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #3 : 10.11.2024, 07:30:49 »
Imuvuotoa tai kuseva ruiskusuutin?

Onko kulutuksessa eroa entiseen?

Ja miten lambda-arvot kulkee? Eli kuinka rajusti joutuu korjaamaan arvoja?
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #4 : 10.11.2024, 16:47:56 »
Lamboista tuli mieleen 99 vuosmallista jos on ME7 ECM ei ainakaan kaikki anna tuolta OBDII Emission standardi puolelta lukea etummaista lambdaa kun Volvo laittoi sen PID arvon pois päältä eli vain suoraan Volvon komennoilla voi sen lukea.  ;D
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa kkos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #5 : 11.11.2024, 17:06:45 »
Mahdollisesta lisääntyneestä kulutuksesta en osaa sanoa, koska auto tuli tässä kunnossa minulle. Kulutus nastarenkailla 9 litran tuntumassa maantieajossa...

Näyttää pukkaavan välillä myös koodia P1672. Liittyyköhän tuo miten noihin toisiin vikakoodeihin?

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 698
  • O.V.L.O.V.
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #6 : 12.11.2024, 08:30:00 »
Katoppa jako.

Ja VVT.solenoidin toiminta sekä sen johdot.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa kkos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #7 : 13.11.2024, 15:43:03 »
Tutkin tuota cvvt solenoidia. Nakse kuuluu, mutta mitään liikettä ei näy. Reiät on nuolen osoittamassa paikassa kohdallaan. Pitäisikö sisemmän männän liikkua napsuteltaessa vai vasta öljynpaineen voimasta? Liottelin tuota CRCeellä ilman vaikutusta. Voisihan tuon varmuudeksi puhdistaa, mutta miten tuon saa avattua rikkomatta?
Tuo musta osahan on yleensä ruuvikiinnityksellä kiinni, mutta tämä on yhtä kappaletta...


Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 698
  • O.V.L.O.V.
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #8 : 14.11.2024, 07:40:12 »
Siis et näje mitään liikettä?    :o

Pidä solkka tollai kanavat ylöspäin, laita vaikka WD-40 tai ihan sama mitä litkua tahansa, napsuttele solkkaa sähköllä.

Sen pitäis kyllä lyödä niin lujaa että sieltä kanavista pitäis pärskähdellä litkuja mitä oot sinne laittanu.

Ettei olis kara poikki solkan ja venttiilin välillä?
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa kkos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #9 : 20.11.2024, 15:56:20 »
Tarkkaan katsoen näkyykin ehkä millin pituinen liike. Oletin kyllä liikkeen olevan paljon pidempi. Tuo P1642 vikakoodi kyllä hävisi, naksuttelusta johtuen tai siitä huolimatta...Uuden sihdillä varustetun tiivisteen tuohon myös laitoin.

Muut vikakoodit ovat ennallaan. "Sytytyspuolan ensiö/toisiovirtapiirin toimintahäiriö" on sanallinen selitys koodeille.

Mikähän sytytysjärjestelmä tässä mahtaa olla? (-99 20 venttiilinen vapari). Onko jollain kytkentäkaaviota järjestelmästä? Mitä kaikkia osia, liittimiä, maadoituksia yms. siihen kuuluu, jos niiden tutkailu auttaisi asiaa.

Onkohan tuo miten tarkka esim. oikeista sytytystulpista? Nyt näkyy olevan jotkut NGK:n "kolmikärkiset". Motonetin mukaan kyllä olisivat sopivat.

Aiemmin ehdotetusta imuvuodosta en löytänyt merkkejä starttipilottia purkin verran konehuoneeseen ruiskuttamalla...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #10 : 21.11.2024, 11:19:43 »
Joskus huonolaatuinen tarvikepuola tai vanha viallinen on aiheuttanut vastaavaa sekoilua sytkähäiriökoodissa. Hommaa yhden kunnollisen, uuden tai käytetyn, ja testaa sitä vuorollaan eri reikiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kkos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #11 : 03.12.2024, 16:44:29 »
Vahvistaako vai kumoaa edellisen ajatelman se, että toisella paremmalla koodinlukijalla tuli selitykseksi ensiöpiirin "open circuit" kaikkiin puoliin. Mitä käytännössä tarkoittaa tämä "avoin piiri"? Kun joka tapauksessa toimii normaalisti. ???

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #12 : 04.12.2024, 10:01:10 »
Ensiöpiiriä syöttävissä kaapeleissa heikkoa virransaantia / maadoitusta. Virrantuonti on kaikille puolille yhteinen joten siksi antaa kaikista virhettä. Ensivaiheessa lähtisin katsomaan paljonko voltteja tulee puolille, sitten arvelemaan missä kohtaa kaapelointia on liikaa Ohmeja vastustamassa pikku elektronien liikettä - vika voi olla kauempanakin. Ensihätään silmämääräisesti voi tarkastella esim. maadoituskaapelien hapettuneisuusastetta.

Näin niinkuin lonkalta arvaten.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa kkos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 ja vikakoodeja pukkaa...
« Vastaus #13 : 21.12.2024, 16:37:51 »
Jälleen kerran menee "papukaijamerkki" herra Lankulle ideasta kierrättää uutta puolaa sylintereissä O0. Kolmas kerta toden sanoi, eli uusi puola kolmossylinterissä ja ei enää vikakoodia/valoa, ainakaan vielä 300km ajon jälkeen.

Voisiko joku asiaa paremmin tunteva vielä kertoa meille tumpuloille opiksi ja ojennukseksi, miten tuollaisen 4-pinnisen puolan kunto tetataan tavallisella yleismittarilla. Kiitos.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron