Kulkukoira  Proturbo

XC 60 vm 2015 D5 polestar 169 kW moottorin luotettavuus

  • 5 Vastauksia
  • 737 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Suunnitteln paluuta Volvokantaan ja tarjolla olisi XC 60 vm 2015 D5 Polestar, ajettu alle 120000km. Eikös tässä ole 5-pyttynen 2400 cc moottori? Onko tämä vielä Volvolle tyypillinen, luotettava pannu? AD-bluetahan noissa ei vielä ole. Kestääkö näissä muut osat esim. voimansiirto ja muut oheistuotteet.
Aiemmat Volvot on olleet sen verran vanhaa tekniikka että hieman vierastan liian hienoja autoja.

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3024
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 vm 2015 D5 polestar 169 kW moottorin luotettavuus
« Vastaus #1 : 07.12.2024, 21:39:08 »
Kestää ja tuo polestar optimointi on kuitenkin aika laimea, enemmän on potkua omassakin mitä tuolle polelle luvataan.

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 376
Vs: XC 60 vm 2015 D5 polestar 169 kW moottorin luotettavuus
« Vastaus #2 : 10.12.2024, 09:31:11 »
Kannattaa tarkistaa teknisistä tiedoista moottorin litratilavuus.

Jos moottorina on 2,4 litrainen viisipyttyinen dieseli, niin kestää. Polestar on tosiaan kuitenkin aika laimea viritys, mutta neliveto-automaatissa sen säädöt eivät rajoitu pelkästään moottorin tehojen nostoon. Polestarissa säädetään mm. vaihteen vaihtonopeutta, nelivedon etu-taka -suhdetta, ynnä muuta.
T: Jukka
Volvo XC70 D5 A Polestar, MCS Countryman All4 A, Hobby 495UFe

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3024
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 vm 2015 D5 polestar 169 kW moottorin luotettavuus
« Vastaus #3 : 10.12.2024, 10:06:16 »
Näin tapahtuu myös monilla muillakin  ohjelmilla, vaihteiston käyttäytyminen muuttuu huomattavasti mukavampaan suuntaan.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 vm 2015 D5 polestar 169 kW moottorin luotettavuus
« Vastaus #4 : 10.12.2024, 10:58:49 »
Mulla oli XC60 D5 AWD, 2014 ja siinä Rican stage2 paikallaan (lupailivat noin 275hv tuolla). Hyvin kesti ilman ongelmia sen 250tkm ja auto sai välillä happea. Ero oli valtava stage1 tai vakioon verrattuna. Ihan eri herkkä peli ja laatikkokin pelasi paljon loogisemmin, ei miettinyt.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 vm 2015 D5 polestar 169 kW moottorin luotettavuus
« Vastaus #5 : 10.12.2024, 13:24:16 »
Toisin sanoen, enemmän optimointia kun tehon nostoa.

Kannattaa tarkistaa teknisistä tiedoista moottorin litratilavuus.

Jos moottorina on 2,4 litrainen viisipyttyinen dieseli, niin kestää. Polestar on tosiaan kuitenkin aika laimea viritys, mutta neliveto-automaatissa sen säädöt eivät rajoitu pelkästään moottorin tehojen nostoon. Polestarissa säädetään mm. vaihteen vaihtonopeutta, nelivedon etu-taka -suhdetta, ynnä muuta.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron