Morot!
Potilas on V70 07vm D5 AWD harmaakoppaisella moottorilla. Tekee nyt tällä hetkellä sellaista, että käy tyhjää normaalisti, mutta kierroksia kun nostaa, niin 1500rpm alkaa perkeleellinen kilinä ja pätkiminen. Kierrokset ei tämän takia yli 1700rpm nousekaan.
Vika on luultavasti itse aiheutettu, koska vaihdelaatikko on käytetty irti, joten siinä yhteydessä vika on alkanut ja työslennellessä on saattanut sattua yhtä sun toista. Jokatapauksessa kaikki tuntuisi olevan kunnossa eikä anna mitään vikakoodia. Eikä se vähä data mitä saatiin antanut mitään vinkkejä. Päästiin nyt vain autocomilla ja vdashilla laukaisemaan, kun dicestä on tähän hätään USB-kaapeli rikki.
Ääni mikä moottorista kuuluu kuulostaa minusta siltä, niinkuin olis syöttö ihan valtavasti liian aikaisella, eli ikäänkuin Nakuttaa ja sehän kyllä dieselilssä kuulostaa aika väkivaltaiselta.Tästä tuli sitten mieleen, että voisiko kampiakselin asentotunnistin olla saanut kipeetä? Koodia ei tosiaan kumminkaan tule. Tuo tunnistin siinä paikallaan ollessaan nyt ainakin on laatikkojumpassa tulilinjalla.
Anturi kyllä tarkastetaan heti seuraavana, mutta ajattelin josko raadilla olisi antaa jotain hyviä ideoita evääksi tallille mukaan.
Eikös tuon Volvon pitäisi kumminkin aika mukisematta kiertää N-ällä? Auto on tosiaan tf80-sc vaihteistolla, jos sillä on jotaki merkitystä.
Kiitämme jo etukäteen mahdollisesta avusta.