Kulkukoira  Proturbo

Sensus navigation-karttojen päivitys.

• 3 Vastauksia
  • 1187 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marko

• De Luxe
  • *
  • Volvo XC60 T8 2019
Sensus navigation-karttojen päivitys.
« : 18.12.2024, 15:42:47 »
Nyt tuli tenkkapoo navigaattorin kanssa, karttojen päivitys ei ota onnistuakseen sitten millään.

Autossa on tällä hetkellä iänikuisen vanhat kartat joita olen yrittänyt päivittää ensin kahdella eri muistitikulla, puhelimen kautta nettiä jakamalla ja loppujen lopuksi tuli haettua prepaid-kortti ja siltikään ei päivitys onnistu. Sensus Navigation valittaa vain karttojen olevan liian suuret ja pyytää käymään volvon sivuilla. Ohjelmat (Spotify, tunein ja mitä niitä nyt olikaan) päivittyvät kyllä puhelimen ja prepaid-kortin kautta ongelmitta, mutta kartat ei.

Miten tästä edetä.
Volvo XC60 T8 2019
Entiset Volvot:
Volvo XC60 D4 2014, Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa Scraab

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: Sensus navigation-karttojen päivitys.
« Vastaus #1 : 18.12.2024, 18:36:30 »
Oletko päivittänyt maa kerrallaan?
Tikkupäivitykseen ohjekirja auttaa, muistaakseni tikun koko oli määritelty ja muita tiedostoja ei saanut olla. Siitä ei ole omaa kokemusta, sillä päivitys on aina onnistunut, vaikka välillä on huomautellutkin isoista tiedostoista.

Poissa kkrinne

• De Luxe
  • *
  • V60 D4 2019
    • Maalaisen elämää
« Vastaus #2 : 18.12.2024, 18:39:52 »
Eikös tuolta pääse etiäpäin?
https://www.volvocars.com/fi/support/downloads/maps

Kerran olen joutunut usbitikun kanssa taistelemaan. Hidasta se on silläkin mutta onnistui. Pitäisi tehdä taas itse, kun joku Keski-Eurooppa on niin iso möykky taas. Päivittyneet kartat ei aina ole isoja mutta en tiedä miksi niitä isojakin ei voisi ladata suoraan autoon netin yli.
Jokainen esine pystyy liikkumaan sen verran, että se on sinun tielläsi.

Poissa marko

• De Luxe
  • *
  • Volvo XC60 T8 2019
« Vastaus #3 : 18.12.2024, 19:39:08 »
Oletko päivittänyt maa kerrallaan?
Tikkupäivitykseen ohjekirja auttaa, muistaakseni tikun koko oli määritelty ja muita tiedostoja ei saanut olla. Siitä ei ole omaa kokemusta, sillä päivitys on aina onnistunut, vaikka välillä on huomautellutkin isoista tiedostoista.

Kahdella eri tikulla on kokeiltu päivittää, ensimmäinen oli 64Gt ja toinen pienempi (olisiko ollut 16Gt). Suomi-kartat eivät ole kooltaan kovinkaan massiiviset. Ei merkitystä oliko USB-tikku alustettu exFAT vai NTFS. Sitä en ymmärrä miksi kartat eivät päivity edes auton netin kautta, jolloin olettaisi että karttojen koolla olisi merkitystä. Kattoja on tullut ladattua useamman kerran uudelleen tuloksetta.

Eikös tuolta pääse etiäpäin?
https://www.volvocars.com/fi/support/downloads/maps

Kerran olen joutunut usbitikun kanssa taistelemaan. Hidasta se on silläkin mutta onnistui. Pitäisi tehdä taas itse, kun joku Keski-Eurooppa on niin iso möykky taas. Päivittyneet kartat ei aina ole isoja mutta en tiedä miksi niitä isojakin ei voisi ladata suoraan autoon netin yli.

Tuolta volvon tukisivustojen kautta olen yrittänyt etsiä, mutta mitään selkeää syytä miksi lataus ei onnistu ei ole sattunut silmään. Yleensä kaikki ohjeet päättyvät kommenttiin ota yhteys huoltoon, jos asia ei ratkennut. Ei viitsisi ajaa paria sataa kilometriä edes takaisin, jos "vika" paljastuukin joksikin "user-error" tyyliseksi kämmäykseksi.
Volvo XC60 T8 2019
Entiset Volvot:
Volvo XC60 D4 2014, Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Futurez  Kulkukoira