Nyt Volvo teki tyhjennyspolton.
Kesto oli ehkä aavistuksen lyhyempi, kun normaalisti poltto on kestänyt n. 30km, nyt se oli vähän reippaan 20km jälkeen ohi. Mutta polttotapahtuma saattoi olla epätavallisen "voimakas", kun polton aikana hetkellinen kulutus oli 13 litraa satasella kun yleensä polton aikana kulutus maantieajossa on 10 - 12 litraa.
Osaako joku kertoa onko näissä jokin kaksitasoinen tai -vaiheinen poltto? Vai johtuuko tuo ero juuri kesä ja talvinaftasta? Kun jo jonkun aikaa auton kulutus normaalissa maantieajossa on huidellut litran-puolitoista enemmän kuin normaalisti. Ja jos se on asettunut sinne normaaliin niin se on kestänyt tovin että kulutus on normalisoitunut. Mutta silti kulutus on moottorijarrutuksissa tippunut nollaan, tosin hitaasti. Ja juuri tuosta syystä olen sitten vähän ihmetellyt ja murehtinut tuota reilusti yli 1500km väliä aiempaan polttoon.
Nyt kun poltto on tehty ja ohi, kulutus tippuu moottorijarrutuksessa nollaan huomattavasti helpommin ja nopeammin, ja normaalissa maantieajossa kulutus on sen normaalin noin kuusi litraa satasella, plus miinus litra.