Kiitos tiedosta

Ilmeisesti se M12 pultti vedetään sitten momenttiin reaktiotangon päätyä vasten. Vähän mietiskelinkin, että caster muuttuu sen pultin tiukkuuden myötä.
Ajattelin varustautua reaktiotangon vaihtourakkaan lainaamalla kaverilta induktiokuumentimen ja vasta kakkosvaihtoehtona teurastaa vanhan reaktiotangon rälläkällä. En alun alkaenkaan uskonut, että se M14x90 pultti lähtisi suosiolla pyörimään siellä puslan sisällä. Olen henkisesti varautunut myös siihen, että se M12x35 pultti katkeaa, kun sen yrittää avata. Siitä M12 pultista ajattelin aloittaa.
Tilasin Scandixilta reaktiotankojen lisäksi M14 laippapultit+laippamutterit ja samalla tukivarren pään himmelit paitsi M12 laippapultit, jotka oli loppu. Käytettyjä M12 löytyy miljoonalaatikosta jos tahdon laittaa oikean laippapultin sinne tavallisen pultin sijaan. Ehkä se vanha lähtee induktiokuumentimella suostuttelemalla liikkeelle.
Näitä kootessa kannattaa pitää turha kiire loitolla ja voidella osat hyvin, että sitten joskus perillisillä seuraava remontti sujuu helpommin. Näiden vanhojen "romujen" kanssa pulatessa tulee ihmeteltyä, että miksi noita pultteja ei viitsitä voidella osia vaihdettaessa. Ylellisyyttä olisi, jos Masentaja Arska viitsisi lopuksi suihkauttaa noihin kotelosuojaa+alustamassaa. Toi on vähän niin kuin vessassa käynti - mikään työ ei ole todella valmis ennen kuin paperityöt on tehty

EDIT: Ei tarvinnut edes induktiokuumenninta. Pultit lähtivät nätisti auki ja jopa se puslan läpi menevä M14 pultti oli kuin uusi. Ihme, ettei ollut ruostunut kiinni vaikka auto onkin massattu uudehkona. Vähän harmittaa, että jälkinäyttöpäiväksi osui loskainen keli, enkä massannut noita ennen jälkinäyttöä. Tämä katsuri kyllä totesi, että olisin saanut massata (ettei kukaan hitsari viitsi noita itse korjata), mutta aiemmin olen saanut nuhteita ennenaikaisesta massaamisesta.