Ei kusettanut katsastusmies. Kyllähän jokaisessa autossa on valmistajan mielestä riittävä ruostesuojaus jo tehtaalta lähtiessä. Muistan kun oman entisen Carina II:n mukana tuli Toyotan tehtaan todistus ja selvitys, että minkälainen ruostesuojaus autolle on tehtaalla tehty. Siinä oli hienoja kuvia siitä, kuinka Carinan kori menee sinkkikylpyyn. No, jokainen tietää, kuinka riittävä ko. automallin ruostesuojaus tehtaalta on todellisuudessa ollut.
Finikor käsittelyssä auton pohjaan vedetään paksu kerros semmosta tervamaista mustaa evästä. Uskoisin pitkittävän auton elinikää ihan jonkun verran paljon. Itse teetätin saman yli 300tkm ajettuun. Sälli käsitteli ensin alkaneet pikkuruosteet ruosteenmuuntimella ja sen jälkeen veteli aineen pohjaan. Itseä jäi vähän epäilyttämään, että onko alle voinut jäädä huonosti käsiteltyjä ruosteen alkuja muhimaan, mutta toisaalta tuo aine on kyllä itsessään sen oloista, että ei sen luulisi ainakaan ruostumista provosoivan. Tämä on itselläkin vähän sellainen tieteellinen kokeilu, että nyt kun teetätti tuon suojauksen vähän enemmän ajettuun autoon, niin näkee tässä vuosien mittaan lopputuloksen. Tietää sitten jatkossa,että kannattaako tuota tehdä vai ei. Itse ajelen sen verran koria lahottavissa olosuhteissa, että vuosien mittaan tuloksen kyllä näkee.