0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Hmmmm onko tuo nokka-akselin pukin stefa se mikä on jakopään puolella nokkien hammasrattaan yhteydessä?
Soittelivat huollosta ja kertoivat, että kampiakselin stefoja vaihtaessa he huomasivat myös nokka-akselin stefan vuotavan. Sanoivat, että sekin on vaihdettava... Tuleeko tällaisessa tilanteessa minulle lisäkustannuksia, vai pysyykö hinta ennallaan aiemmin sovitun tarjouksen mukaisesti?
Nokan stefan vaihto vaatii jakopään purkamisen. Jos se on purettuna, niin ei ole iso homma.Pukin liimaus(nokkapyörän takana, stefa on osittain sitä vasten) vaatii vähintään venttiilikopan ja suuttimien irroituksen. Ulkoa en muista onnistuuko pukin irrotus samalla tavalla kuin vitosdieseleissä eli imusarjan irrottamisen lisäksi siirtämällä nokkapyörää ulospäin koneesta niin paljon kuin pultit antavat myöden. Silloin ei tarvitse purkaa jakopäätä jollei se ole tosiaan jo purettuna.
Joo erottaako selvästi kummasta vuotaa vai näyttääkö vuoto samalta kummassakin kohdas?
Mitä tarkoitetaan pukin liimauksella?
Mitähän tollanen imusarja nykyään maksaa vaihdettuna