....eli kyseinen bensakäyttöinen kulkine sytytti moottorivikavalon kun jouduin pysähtymään hetkeksi puhallusratsian vuoksi. Eli valo syttyi kun lähdin uudestaan liikkeelle ja kiihdytin reippaasti 100km/h nopeuteen. Mitään selventävää tekstiä ei valon lisäksi ilmestynyt. Kone käy nätisti ja tasaisesti. Ehkä hienoinen voimattomuus on vaivannut satunnaisesti autoa, mutta voi olla myös vain kuviteltu tunne, varsinkin nyt kun tiet täynnä lumipöperöä ja kiihtyvyys olosuhteista johtuen huonompaa. Lisäksi pari kertaa esim. 4:lla kiihdytettäessä on tuntunut että kiihtyvyys huononee tietyn kaasupolkimessa olevan kohdan "pykälän" jälkeen nopeasti. Kaasuläppäkotelo ohjelmoitu joskus uudestaan Volvolla.
Hakua käytetty ja mielessä pyörii kaasuläppäkotelo, lambda-anturi jne. Pystyykö noita Vovon vikakoodeja saamaan esiin ScanGaugella, vai pitääkö mennä aamutuimaan Siniselle?
Oliko tuossa koneessa niin, ellei vika ole ns. koko ajan päällä, niin valo sammuu 10 ok käynnistyksen jälkeen?
Kuinka herkästi ko. valo syttyy ilman mekaanista vikaa. Tuleeko ns. vikahälytyksiä, vai onko aina mekaanista vikaa?
Ideat ja ohjeet tervetulleita!
Lisäksi pari "foliohattu" tyylistä kysymystä/toteamusta..kovilla pakkasilla autosta kuului hento resonanssiääni liikkeellelähdössä n.1200rpm kohdalla, joka hävisi hetimmiten lähdön jälkeen. Vasen ajovalo paloi juuri. Koneestä kuuluu kylmänä tosi vieno ulina tai "puhallus" käynnistyksen jälkeen...Ominaisuuksia vai vikoja?.