Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 tukivarren vaihto, koko keulako ylöskö

• 19 Vastauksia
  • 1318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tukivarren vaihto, koko keulako ylöskö
« Vastaus #15 : 20.05.2025, 15:38:32 »
Muistaakseni n. 50 mm pakoputken pätkällä naputtelin itse, mahtuu juuri sopivasti nivelen yli, mutta pultit mahtuvat hyvin samaan aikaan, niin kohdistuskin on helpompaa.

Olen vain muutaman alapallon vaihtanut. Yleensä tunnettuja varaosamerkkejä, siniseltä en ole koskaan hakenut. Yllättävän tiukka on se booriliitos, olen joskus lukenut, että joku hioo vähän alapallon booreja sileemmiksi ennen asennusta. Tulevaisuutta ajatellen, auttaisikohan jos alapallon laittaisi pakastimeen edellisenä päivänä ja lämmittäisi vastakappaleen reikää ennen asennusta?

Poissa Harmaalaatikko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 20.05.2025, 16:00:05 »
Olen vain muutaman alapallon vaihtanut. Yleensä tunnettuja varaosamerkkejä, siniseltä en ole koskaan hakenut. Yllättävän tiukka on se booriliitos, olen joskus lukenut, että joku hioo vähän alapallon booreja sileemmiksi ennen asennusta. Tulevaisuutta ajatellen, auttaisikohan jos alapallon laittaisi pakastimeen edellisenä päivänä ja lämmittäisi vastakappaleen reikää ennen asennusta?

Olen muutaman tarvikepallon pakastanut. Ei huomattavaa eroa asennuksessa.

Poissa renee

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 21.05.2025, 00:37:19 »
Tiukka se liitos on, vaikka pakastaisi, eli itsekin pakastin, mutta töitä sai silti tehdä ihan riittävästi. Ton n. 50mm halkaisijaltaan olevan putken ja pikku moskan kanssa menee kyllä sisään hitaasti, mutta varmasti. Kannattaa antaa vain sopivia napautuksia ja käyttää aikaa, ei siis mitään järjetöntä moukarointia.

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 21.05.2025, 07:54:57 »
Joku kommentoi joskus vuosia sitten, että siniseltä hankittu alapallo menisi paikoilleen huomattavasti helpommin. Liekö tässä mitään perää? Jos on niin tarvikeosiin tarvittavissa spekseissä on ollut jokin virhe ja virhe kloonaantuu maailman tappiin. Liitoksen ei minun mielestä tarvitse olla noin tiukka. Itselläni oli yksi alapallo johon jäi 1mm rako eikä se siitä kiinni mennyt vaikka kuinka koputteli.

Poissa renee

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 21.05.2025, 11:43:54 »
Joku kommentoi joskus vuosia sitten, että siniseltä hankittu alapallo menisi paikoilleen huomattavasti helpommin. Liekö tässä mitään perää? Jos on niin tarvikeosiin tarvittavissa spekseissä on ollut jokin virhe ja virhe kloonaantuu maailman tappiin. Liitoksen ei minun mielestä tarvitse olla noin tiukka. Itselläni oli yksi alapallo johon jäi 1mm rako eikä se siitä kiinni mennyt vaikka kuinka koputteli.
Itse olen vaihtanut kaksi alapalloa, molemmat oli Lemförderin, joka taitaa olla kyseisten osien OEM-valmistaja, mutta toki tarvike ei välttämättä vastaa ihan Volvon logolla olevaa. Töitä sai molmpien kanssa tehdä, mutta menivät kyllä pohjaan asti.

Race.fi  Puotilan autokorjaamo