Hei,
Pääsin vasta nyt testaamaan vasta vaihdettua kompuraa (kuivaimen kanssa vaihtui) ja aluksi olin varma että kaikki pelaa kun korkeapainelinja viileni huomattavasti ja kompuran solenoidi nappasi kompuran päälle. Ajossa kuitenkin huomasin että ilma autossa kummasti lämpenee. Ajoin takaisin kotia ja huomasin että auton startissa jos seissyt jonkun aikaa putki kylmenee, puhaltaa kylmää, mutta tämä jatkuu vain minuutin ehkä, ja sitten putki alkaa lämmetä pikkuhiljaa, vaikka kompura on edelleen päällä (solenoidin vetäneenä) ja auton flekti keulassa huutaa aivan täysillä. Heti pisti silmään jo ekassa startissa että puhallin auton keulassa käyttäytyy huomattavasti aggressiivisemmin, kiihtyy ensin medium nopeudelle heti, ja vähän ajan päästä menee ihan tappiin. Ennen sai odottaa jonkun aikaa todella kuumalle kelillä että se hörähti käyntiin.
Eli kone käyntiin, naps menee kompura päälle, ja flekti huutaa jo, korkeapaineputki viilenee hyvin, ja noin 30-60s lopettaa ja pikkuhiljaa alkaa putken lämmöt nousta ulkolämpötilan mukaan normaaliksi. Ajossa joskus huomaa että se saattaa tehdä tuon uudestaan, eli pierasta kunnon kylmää ja sitten lämpiää puhallusilma..
Kalibroin toki AC läpät VIDA:lla, ei apuja. Ei vikakoodeja. Mitäs seuraavaksi? Autolla ei ajettu juurikaan (maks 50km) huollon jälkeen kun on vaihdettu tosiaan Bosch kompura ja kuivain.
Vaihtoehtoja:
1. Liikaa kaasua ja järjestelmä suojaa itseensä? Puhallin tämän takia huutaa kuin hullu?
2. Liian vähän kaasua? No silloin ei pitäisi taas puhallin villiintyä vaan päinvastoin kun paine matala?
3. Jäätyy joku systeemi, jumii ja sulaa minuutin parin päästä ja tämä toistuu? Vettä linjastossa?
4. Joku antura irti jäi huollossa?