Autoracing  KL-varaosat

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2602 Vastauksia
  • 842786 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1504
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
KL-varaosat, sekä Skandix myös hyviä paikkoja hankkia alkuperäisiä varaosia. Myyvät myös tarvikkeita. Skandixilta tilatessa rahti tosin on kolmen kympin luokkaa.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa Juha233

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Skandixilta katoinkin jo osia ja hintoja. Kiinnostaa että millä osanumerolla omassa autossa on osat, sen jälkeen kattoo mistä saa halvimmalla.

Edit: Skandix myy nivomattien tilalle normi iskareita, onko näistä kellään kokemusta? Miten jäykkä tulee perästä ja miten xenon valojen säätö reagoi siihen? Jääkö perä korkeaksi verrattuna keulaan kun on tuo R-design alusta? https://www.skandix.de/a/1091302/

Vastaavat mutta eri merkkiset, onko näistä kellään kokemusta? https://geparts.se/en/conversion-kit-nivomat/conversion-kits-nivomat-1/v70-nn-2008/ombyggnadssats-nivomat-nivaregleringsshockabsorber-volvo-v70-iii-1.html
« Viimeksi muokattu: 20.05.2025, 20:04:01 kirjoittanut Juha233 »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12749
Kolmessa autossa ollut nuo ja aina pelännyt että joutuu vaihtamaan....mutta ovat kestäneet 400tkm asti jolloin autot vaihtuneet.
Vanhemmat osti pari vuotta sitten 140tkm ajetun S80 jossa oli nivot. Toinen takaiskari oli ihan hengetön. Wetteriltä ostivat ja siellä vaihtoivat vain toisen uuteen. isä kyseli uuden hintaa niin taisi olla about tonnin yks iskari

Edit:tarvikkeena netistä löytyi vajaan 600€ hintaan. Kalliimpia kuin 4C iskarit  :o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Juha233

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
No joo, eilen laitettiin alle uudet nivomat iskarit ja uudet jouset eikä voi valittaa. Toimii niinkuin pitää ja on hyvä ajaa, oli varmasti hyvä sijoitus.

Poissa SepiS60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Monroelta löytyy ainakin jotain "sähkö-iskareita" taitavat vaan olla vaimennuksen säädöllä ei tason säätöä. https://web.tecalliance.net/tae/en/home
Volvo V40 D2 Business (MY18) -17
Volvo V60 D3 Momentum (MY12) -11
EX Volvo S60 T5 2.5 -04

Poissa Juha233

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Uutta probleemaa pukkaa... V70 vm 2011 ja avaimeton kulku. Ongelmana se että kun takaluukku on lukossa ja sitä yrittää avata napista, mitään ei tapahdu. Jos ovet avaa pois lukosta niin luukku aukeaa napista normaalisti, toimii myös kaukosäätimestä niinkuin kuuluu. Nyt kokeiltu toisella avaimella ja sama ongelma. Huomenna vaihdan uudet patterit ja tarkastan sulakkeet. Muut ovet toimii normaalisti eikä auto anna ilmoitusta huonosta patterista eikä muitakaan ilmoituksia. Onko kokemuksia vastaavasta?

Edit: Lisäyksenä vielä, sunnuntaina laitoin peruutusvalojen tilalle vpartsista ostetut tehokkaamat led valot, radio ainakin menee puuroksi kun laittaa pakin päälle, voiko nämä liittyä jotenkin yhteen?
« Viimeksi muokattu: 25.06.2025, 21:23:42 kirjoittanut Juha233 »

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4740
  • www.vrcf.fi

Edit: Lisäyksenä vielä, sunnuntaina laitoin peruutusvalojen tilalle vpartsista ostetut tehokkaamat led valot, radio ainakin menee puuroksi kun laittaa pakin päälle, voiko nämä liittyä jotenkin yhteen?

Itse kokeilin tehokkaampia ledejä ikkunatummennuksen takana piilottelevalle lisäjarruvalolle, ledit lensivät roskikseen kun joka jarrutuksessa radiohäiriöt kohisivat korvissa. Toki lamput oli motonet halpiksia.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
Honda Shuttle Hybrid -15 JDM
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Juha233

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Itse kokeilin tehokkaampia ledejä ikkunatummennuksen takana piilottelevalle lisäjarruvalolle, ledit lensivät roskikseen kun joka jarrutuksessa radiohäiriöt kohisivat korvissa. Toki lamput oli motonet halpiksia.
Niin just. Näyttäis olevan peräluukun keyless go antenni takalasinpyyhkijän kohdalla eli juuri peruutusvalojen välissä, jotenkin vahva epäilys että johtuu niistä tämä ongelma. Lauantaina on aikaa tutkia, raportoin silloin miten käy.

Lauantai päivitys: Syypää löytyi ja oli itse aiheutettu. Oli johto irti peräluukun keyless go antennilta. Irtonaista liitintä ihmettelin jo viimeksi mutta kontin luukusta eikä mistään löytynyt paikkaa joten annoin olla. Nyt hoksasin että liittimelle on paikka kontin luukun verhoilussa.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 17:51:14 kirjoittanut Juha233 »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy