Väliaikatiedote, kävi tsägä eli arvasin oikein, alavesiletku puhki 2 kohtaa ja varmaan lähellä katkeamista pahimmassa paikkaa eli koneen takana klemmarin alla. Onhan se aika vaihtaa 22v vanhat letkut kun pahempaa vikaa löytynyt. Jäähdytysnesteetkin oli puhtaammat mitä pelkäsin. Nyt on do88-letkut paikallaan.
Alavesiletku oli aika ähertämistä saada paikoilleen, paras strategia on ottaa koneen poikittaistuki pois ja olla polvillaan lukkopellin päällä ja väsätä se yläkautta. Pois otin sen kyllä alakautta ruuvitaltalla, samoin avasin klemmarin sitä kautta 7mm lenkkiavaimella (hidasta). Uuden klemmarin kiristin kanssa lopulta sellaiseen asentoon että nippa nappa mahtuu räikällä 7mm hylsyllä alakautta säätämään. Kuulemma näitä silikooniletkuja voi joutua kerran jälkikiristämään.
Do88-alavesiletkussa ei tullut alkuperäislekun kaltaista hankaus/lämpösuojaa, orkkisessa on nailonsukka tms. keskikohdalla, pitää katsoa tarviiko tuo vielä jotain ikävimpään kohtaan eli koneen ja egr:n väliin. Kattelin että jos jakotukin pikkuletkut, kuten Ardicin, ikinä vaihtaa, ne on vielä huonommin näkyvissä purkamatta egr:ää tieltä ainakin. Oon nyt purkamassa kennoa pois, järjestelmä tyhjennetty paineilmalla ja muita valmisteluja tehty. Kenno on nissensin se paremmaksi todettu malli. Sade katkoo koko ajan hommia.