Proturbo  Autodiagnoosi

P3 XC60 vai V70 hankinta

  • 47 Vastauksia
  • 2119 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1053
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #45 : 01.09.2025, 22:49:52 »
Yksi asia mitä voi pohtia myös on vaihteistojen ominaisuudet
5 sylinteristen AWD kaverina on
https://gearboxlist.com/aisin/tf-80sc/

Ja sitten taas Nelisylinterisen D4 automaatin yhteydessä
https://gearboxlist.com/aisin/tg-81sc/

Mielenkiintoinen asia on tuo momentin keston ero....
6 vaihteisilla max 450Nm
8 vaihteisilla max 580Nm


Eli tuollaisessa D4 8 vaihteisessa on enempi tehovaraa....

Hmm. Tarkoittaako tuo noinkin iso ero - 130 Nm - paitsi että vaihteisto kestää lisäpotkua reilusti ja että ilman tuota lisäpotkua se kestää muutenkin pitempään? Jos siis tyytyy normivehkeeseen, joka on tehtaan perusasetuksilla.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3532
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #46 : 01.09.2025, 23:58:02 »
Jos ajelee vakiotehoilla, niin ei tuo suoraan tarkoita parempaa kestävyyttä. Toki 8-lovinen on toiminnaltaan huomattavasti fiksumpi kuin vanhemmat laatikot.

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #47 : 02.09.2025, 07:47:25 »
Kyllä se 6 pykäläinenkin kaiketi on ollut hyvässä maineessa. Ja riittää koska 420NM on rajoitettu noiden moottorien väännöt. Ja polestar optimoidutkin kaiketi rajoitettu tuohon max 450.
Sitten nyrkkipajoilla räpellys viritetyt on ehkä asia erikseen.

Noissa uudemmissa xc60 2018-2024 diesel mallit on käytössä tuota 8lovista myös awd malleissa.
Joten kait tehdaskin sen paremmaksi valitsi.

Tietty onhan se niinkin että ei ylimitoituksesta yleensä haittaakaan ole käytössä.... laakerit, rattaat ja hydraulilimppu sillon jykevämpää tekoa joten voisi kuvitella että kestää vähän pidempään mekaniikan osalta.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2025, 07:55:33 kirjoittanut ÄkCee60 »

 

Kulkukoira  Proturbo