Elekma  Autoracing

s80 kaasuläppäkotelon korjaus

  • 5 Vastauksia
  • 15070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
s80 kaasuläppäkotelon korjaus
« : 28.01.2012, 12:58:49 »
Eli onko kukaan tutkinut mitä kaasuläppäkotelo pitää sisällään ja onko joku mahdollisesti yrittänyt/onnistunut sitä korjaamaan?

Omassani alkoi eilen oikuttelemaan ilmeisesti kaasuläppäkotelo? Parinkympin pakkasesta sen käynnistin ja heti syttyi vikavalot ja ajotietokoneen näyttöön "pysäytä heti käynnistä uudelleen" ja "moottorisysteemi huolla heti".
Auto kävi huonosti eikä ottanut yhtään kaasua vaihteen ollessa P- asennossa. Vikakoodit tietysti katsoin heti ja "gas pedal/throttle sensor, circuit a" tuli herja. Viittaako tuo nyt koteloon vai kaasupolkimeen? Millainen systeemi lienee kaasupolkimen päässä joka laittaa sitten tietoa muualle? No joka tapauksessa sain auton talliin ajettua ja putsasin kaasuläppäkotelon, jossa olikin veden ja öljyn sekaista tavaraa ihan jonniin verran. No nyt se on sitten toistaiseksi pelannut, mutta tulevaisuutta silmälläpitäen olisi mielenkiintoista tietää onko noita rikki menneitä kaasuläppäkoteloita joku onnistunut elvyttämään henkiin?

hevonen

  • Vieras
Vs: s80 kaasuläppäkotelon korjaus
« Vastaus #1 : 28.01.2012, 13:14:21 »
Jos läppäkoteloa pitää elvyttää, on se kyllä melko lyhytikäistä putsaamalla. Siis se sähköpuoli siellä...
Kerran tuli tuollaista herjaa ja menohalut hyytyi. Otettiin sieltä polkimen yläosasta se pötikkä irti mikä antaa tietoa polkimen asennosta. Avaus ja vähän putsausta niin taas on vuosi menty... ;)

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 kaasuläppäkotelon korjaus
« Vastaus #2 : 28.01.2012, 14:14:32 »
Itekkin painiskelin asian kanssa tässä joulun seutuun ja kyllä sen kotelon korjaaminen kotikonstein on aika vaikeaa. Jostain ulkomaisesta foorumista lueskelin asiasta ja sen pystyy kyllä korjaamaan kärjettömäks, jolloin se ei enää kulu rikki. Mutta tarvittavien osien löytäminen voi olla mahdotonta. Eikä se korjaaminen ihan helpolta näyttäny kuvien perusteella. Jonkun sortin tietämystä ja kokemusta oltava elektroniikka hommista.

Mutta sullahan tuo nyt viittais kyllä enempi tuohon kaasupolkimen anturiin. Läppäkotelon vikakoodit on jotain ihan muuta.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 kaasuläppäkotelon korjaus
« Vastaus #3 : 28.01.2012, 15:56:45 »
Joo no sitä itsekkin huonolla englanninkielen taidollani suomentelin ettei se oikein kaasuläppäkoteloon viittaa, no tulipahan sekin putsattua..
Täytyy kohdistaa huomio sinne kaasupolkimen päähän. Onko muuten kyseisen "pötikän" paikantamisessa, irroittamisessa/avaamisessa mitään erikoista joka kannattaisi huomioda ennen hommaan ryhtymistä?
Kiitos!!

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: s80 kaasuläppäkotelon korjaus
« Vastaus #4 : 28.01.2012, 18:58:58 »
Eli onko kukaan tutkinut mitä kaasuläppäkotelo pitää sisällään ja onko joku mahdollisesti yrittänyt/onnistunut sitä korjaamaan?

Omassani alkoi eilen oikuttelemaan ilmeisesti kaasuläppäkotelo? Parinkympin pakkasesta sen käynnistin ja heti syttyi vikavalot ja ajotietokoneen näyttöön "pysäytä heti käynnistä uudelleen" ja "moottorisysteemi huolla heti".
Auto kävi huonosti eikä ottanut yhtään kaasua vaihteen ollessa P- asennossa. Vikakoodit tietysti katsoin heti ja "gas pedal/throttle sensor, circuit a" tuli herja. Viittaako tuo nyt koteloon vai kaasupolkimeen? Millainen systeemi lienee kaasupolkimen päässä joka laittaa sitten tietoa muualle? No joka tapauksessa sain auton talliin ajettua ja putsasin kaasuläppäkotelon, jossa olikin veden ja öljyn sekaista tavaraa ihan jonniin verran. No nyt se on sitten toistaiseksi pelannut, mutta tulevaisuutta silmälläpitäen olisi mielenkiintoista tietää onko noita rikki menneitä kaasuläppäkoteloita joku onnistunut elvyttämään henkiin?
Kyllähä tuo teksti on selvästi " kaasupolkimen asentoanturi "
Se, että miten, ja millä laitteella tuo on todettu, niin siitäkään ei voi olla varma.
Mutta oireista päätellen voisi olla tuo asentoanturi.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

hevonen

  • Vieras
Vs: s80 kaasuläppäkotelon korjaus
« Vastaus #5 : 28.01.2012, 22:19:26 »
Joo no sitä itsekkin huonolla englanninkielen taidollani suomentelin ettei se oikein kaasuläppäkoteloon viittaa, no tulipahan sekin putsattua..
Täytyy kohdistaa huomio sinne kaasupolkimen päähän. Onko muuten kyseisen "pötikän" paikantamisessa, irroittamisessa/avaamisessa mitään erikoista joka kannattaisi huomioda ennen hommaan ryhtymistä?
Kiitos!!
Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ikinä en ollut tuollaista purkanut mutta se osa mistä johdot lähtee on eri värinen ja ihan ruuveilla kiinni. Ei sieltä mitään jousia ja kuulia lennä kun varovasti avaa... Olis kai pitänyt tuokin kuvata.
Pumpulipuikoilla ja tenulla putsattiin.
Varovasti ja järjen kanssa niin hyvä tulee eikä tarvii uutta tiskiltä hakea... :buck2:
Uusi maksaa jonkun 150-200€...

 

Carcom Oy  Elekma