Ongelmana otsikossa mainittu kulkupeli, joka antaa tuon vikakoodin P2111, käy vajailla, eikä ota kierroksia. Vekotin saatiin useamman kuukauden projektin jälkeen leimattua(oli useamman vuoden ilman) ja sen jälkeen kaikki näytti hyvältä. Aloin asennella sitten lisävaloja, jonka vuoksi akkua irti ja jotain johtoja kiinnittelin. Lisävalojen laitto jäi jostain syystä kesken ja kun käynnistin vekottimen sen jälkeen, niin alkoi ongelma ilmetä.
Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että vikakoodi ilmenee pelkästään silloin kun auto käynnissä, ei siis pelkästään siten, että virta päällä.
Lisää ihmettelyä (ainakin itselleni) aiheuttaa se, että kun nollaan tuon vikakoodin, niin auto ottaa kierroksia ja kulkee siten miten pitääkin. Kun sitten sammutan koneen, niin seuraavan kerran käynnistäessä taas sama ongelma, ei kierroksia, ei meinaa kulkea jne. Vikakoodin nollaus>auto toimii kuten pitääkin.
Tuo vikakoodihan viittaa kaasuläppäkoteloon, tjms. ja ko. osa otettu irti imusarjan alta ja koitettu putsata, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta, vaan ongelma jatkuu.
Autossani oleva osa on malliltaan Bosch 0280750103. Kun en nyt parempaakaan keksinyt, niin tilasin ulkomailta samanlaisen osan, mutta käytettynä. Joku toki pitää hieman "typeränä" tilata käytettyä osaa viallisen(?) tilalle, mutta itse saanut useimmiten näiltä purkaamoilta ehjiä osia, ja toivoisin toki että tämäkin sitä olisi. Sitä vastoin huonoja kokemuksia näiden "halpisosien" toimivuudesta, vaikka niitä halvalla saisikin.
Vielä mietityttää hieman, että voiko vika olla kuitenkaan tuossa kaasuläppäkotelo-paketissa, kun se kuitenkin toimii hienosti, kun vaan ensin nollaa koodit.
Pääsen toki testaamaan uudella(käytetyllä) osalla toimivuutta tässä joidenkin päivien päästä, mutta olisin kuitenkin mielellään kuullut jos jollakulla olisi joku ehdotus viasta, tahi sen poistamisesta.