Autoracing  KL-varaosat

Merkkiin erikoistuneet korjaamot, jotka eivät ole "sinisiä"

  • 26 Vastauksia
  • 10970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Merkkikorjaamot jotka eivät ole "sinisiä"
« Vastaus #15 : 17.02.2012, 11:28:18 »
Omakohtainen kokemus eräässä pk-seudun korjaamossa oli , kun poikkesin yllättäen katsomaan oman auton kytkinrempan  edistymistä , niin huoltosälli siellä päivitteli facebookkia huollon nurkassa olevalla läppärillä, ja tietysti minum maksamalla ajalla.
No tuohan ei ole oikein.
Mutta siltikään en tahdo asiakkaita niskaan hiostamaan, vaikkei minulla mitään salattavaa olekkaan. Olen huomannut että hommat tulee tehtyä huolellisemmin ja nopeammin kun saa keskittyä vain omaan työhönsä.
Hinta on kuitenkin kiinteä.

Ehkä karkaamme jo hieman aiheesta.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012, 11:31:13 kirjoittanut usu »

EVO8

  • Vieras
Vs: Merkkikorjaamot jotka eivät ole "sinisiä"
« Vastaus #16 : 17.02.2012, 11:34:51 »
Läpinäkyvyyttä nääs. Omakohtainen kokemus eräässä pk-seudun korjaamossa oli , kun poikkesin yllättäen katsomaan oman auton kytkinrempan  edistymistä , niin huoltosälli siellä päivitteli facebookkia huollon nurkassa olevalla läppärillä, ja tietysti minum maksamalla ajalla.


Kun auton vie kytkinremonttiin kannattaa hinta ja valmistumisajankohta sopia etukäteen niin ei tarvitse miettiä että tupakoidaanko siellä jossain välissä.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
En nyt koko aikaa jaksa auton vieressä seistä, mutta sen aikaa että pääsee alle vilkaisemaan.

Näkee alustan kunnon, mahdolliset ruosteen alut, kolhut, nivelien suojakumit, hikoilut jne.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
Minä taas odotan osaavalta huollolta, että mulle kerrotaan luovutuksen yhteydessä asioista,  kun auto ylös hissatuna siellä alustassa / pohjassa,  kuin myös muuallakin jotain poikkeavaa ilmenee niin saa sitten  itse päättää jatkotoimenpiteistä.

Tätä minä kutsun hyväksi palveluksi  ja osaavaksi  huolloksi tehköön sen sitten kuka hyvänsä, silloin minun ei tartte mennä ollenkaan sinne hallin puolelle, niinkun  ei ole ollut tapana käydäkkään.

Tiedän erään Bosch ketjuun kuuluvan 3-4 miehen korjaamon jossa työn vastaanoton ja hallin välissä on lasiseinä ja taitaa itse kukin tehdä myös huoltamansa auton paperihommatkin sitten lopuksi.

« Viimeksi muokattu: 17.02.2012, 21:45:28 kirjoittanut gubbe »

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Loppusanana vielä sellainen, että jos sinne halliin täytyy päästä katsomaan koko prosessi alusta loppuun siksi, että haluaa varmistua, että kaikki tehdään, eikä tule huijatuksi, niin eihän sen auton kuuluisi alunperinkään olla sielä vaan ihan muussa korjaamossa, jossa asiakkaan ja firman välinen luottamus toimii??
En mä ainakaan käy asiakkaana paikassa, jossa pelkään tullevani vaan huijatuksi.

Tai samoin jos yritys muuttaa kuviotaan niin, että tulee se lasikatto ja kahvila sinne yläkertaan ja uusi työnkuva ei mekaanikkoa miellytä, niin sitten joutuu vaihtamaan firmaa. Jos on niin hyvä tilanne, että päättää firmansa asioista, niin kaikkihan on silloin hyvin kun voi valita asiakkaat. Eikai tämä nyt niin vaikeaa ole? Eli jos sinne halliin halutaan ja siitä maksetaan, niin toki näin varmasti jossain toimitaan: oli siitä työntekijä mitä mieltä hyvänsä.

Meillä kanssa eräs työntekijä, jonka työnkuva muuttunut kun muutti Helsingistä ja aina jaksaa napista omasta tittelistään.

Aiheeseen liittyen, niin onnistuuko noiden alkuperäisten varaosien hintojen polkeminen sitten ei-siniseltä liikkeeltä? Moni pienempi kai hakee osat juurikin Siniseltä ja hinta on mikä on (sama kuin heillä?). Eli Onko hintakilpailuvalttina ainoastaan työ? Epäilemättä hyvällä tällaista firmaa varmaan katsottaisiin!

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633

Aiheeseen liittyen, niin onnistuuko noiden alkuperäisten varaosien hintojen polkeminen sitten ei-siniseltä liikkeeltä? Moni pienempi kai hakee osat juurikin Siniseltä ja hinta on mikä on (sama kuin heillä?). Eli Onko hintakilpailuvalttina ainoastaan työ? Epäilemättä hyvällä tällaista firmaa varmaan katsottaisiin!
Korjaamot saavat jotain alennusta orkkisosista, prosentit riippuu merkistä. Toisilla on joku kiinteä, toisilla vaihtelee sen mukaan mitä ostetaan ja kolmansilla sen mukaan kuinka paljon ostetaan.
Nyrkkisääntönä voi pitää, ettei orkkisosasta jää korjaamolla juuri mitään. Ellei ole hyvää diiliä jotenkin saanut tehtyä, yleensä vaatii sen, että ostetaan paljon tavaraa.
Eli valttina on työn edullisuus. Ja ehkä se parempi palvelu kuin merkkikorjaamolla, ainakin monien foorumien kautta saadun kuvan mukaan.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Eli valttina on työn edullisuus. Ja ehkä se parempi palvelu kuin merkkikorjaamolla, ainakin monien foorumien kautta saadun kuvan mukaan.

Niin juuri, eli hintansa puolesta työstä. Toki varmaan tuollaisessa firmassa sitten olisi ehkä mahdollisuus myös käyttää tarvikeosia...
Sitten hinnan ulkopuolelta niin tietysti palvelu ja itse ainakin olen valmis maksamaan hyvästä palvelusta enemmän ja toisaalta halvasta paikasta, jossa palvelu ei pelaa niin kävelen ulos.
Mitä tuohon asiakkaan pällistelyyn tulee, niin siitä en olisi valmis maksamaan itse ylimääräistä saati olisi edes halua moiseen, mutta meitähän on joka lähtöön..

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Toki varmaan tuollaisessa firmassa sitten olisi ehkä mahdollisuus myös käyttää tarvikeosia...
Varmasti hyvin moni käyttää nimenomaan tarvikeosia, koska ovat edullisempia. Ja kun valitsee tarvikeosat huolella, on ne yhtä laadukkaita kuin viralliset merkkiosatkin, mutta edullisempia.
Itse en myy asiakkaalle Motonetin halpis osia lainkaan, vaan niitä, ikävä kyllä, kalliimpia tarvike osia, jotka ovat tunnetusti laadukkaita.
Toki jos asiakas tuo omat osat, niin asennan mitä vaan mikä sopii.

Poissa Putrus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
    • Pienkoneiden (ja autojen) huollosta
Itse arvostan sitä, että on mahdollisuus sijaisautoon tai työhuone, jonne voi mennä tekemään läppärillä töitä huollon ajaksi. Itselleni ainakin tuli yllätyksenä, että Tampereen Veholla ei ollut työhuonetta, eikä edes kahvilaa... Pakko lähteä sitten pois koko paikasta ja mennä uudestaan noutamaan autoa.

Sitten vielä asiat jotka on jo sijaisauton lisäksi tulleetkin keskustelussa, eli työt sovittuna aikana valmiit tai sitten puhelu ajoissa että työ voi venyä. Myös alkuperäisten osien käyttö suotavaa ja että auto tulee kerralla kuntoon. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin käydä saman vian takia useita kertoja korjaamolla.

Poissa Ambasador

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Oma kokemukseni V50 1,6D vuosihuollossa mekanikko totesi tyhjäkäynnillä ylimääräistä ääntä, ja jokin turbon putki oli rikki, hän  korjasi väliaikaisesti ilmastointiteipillä, sain uuden ajan korjaamolle ja jakopää homma tehtiin vuosi ennenaikaisesti vesipumppuineen, koska ylimääräinen ääni tuli jostain. Auto tuli kuntoon, ja Volvo osallistui vielä kuluihin,  koska oli mennyt ennen aikaisesti eikä rahallisesti se ollut sata, eikä kaksisataa €. Mitenkähän tämä olisi mennyt asiantuntevassa Volvoihin erikoituneissa korjaamoissa. Lisäksi minulla oli sijais auto pelkillä polttoainekuluilla, vielökö jossain muualla on parempi palvelu.
Joku vaan tuossa kertoili muilla olevan parempi palvelu kuin Volvo merkkikorjaamolla, tämä kokemus oli minulla Auto-killasta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vähän siistitty keskustelusta pois noita huoltohallissa kyttäämis ym. rönsyileviä juttuja, eli jatketaan ihan normaalisti taavin aloittaman aiheen mukaisesti.

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: Merkkikorjaamot jotka eivät ole "sinisiä"
« Vastaus #26 : 20.02.2012, 10:25:20 »
Olen antanut itseni ymmärtää, että tämä nykyään yleistymässä oleva "omamekaanikko"-toiminta olisi aika monen mieleen. Tällaistahan toiminta se tietysti olisikin jossain pienemmässä kahden miehen korjaamossa, kun asiakaspalvelu hoidetaan siinä rasvaisen työn ohella.
Olen samaa mieltä. Moni asiakas varmaan osaa arvostaa sitä, että auton huoltoon/korjaukseen tuodessaan voi keskustella vioista/ muusta autoa koskevasta suoraan sen työntekijän kanssa. Sama juttu autoa luovutettaessa. Lisäksi korjaamon kulurakenne pysyy järkevämpänä, kun jää yksi "turha" väliporras pois tuottavasta työstä.

Mikäli asentajia on tarkoitus palkata työntekijöiksi yrittäjien lisäksi, pyrkisin palkkauksessa eroon urakkaprovikoista. Eli kunnon peruspalkka ja työn laatuun ja ammattitaitoon perustuva henkilökohtainen lisä päälle tai jotakin siihen suuntaan. Tämähän näkyy asiakkaalle parempana työnlaatuna, kun kiusaus oikoa työvaiheissa jää pienemmäksi (eli ei kuutta 2 tunnin huoltoa=12h työtä 8 tunnissa)  Hieman karrikoitu esimerkki tästä oli eräs merkkihuolto ( ei sininen vaan eräs saksalaismerkki) jossa asentaja takoi parintunnin huoltoja alle puolessa tunnissa työnjohdon puuttumatta asiaan :nohnoh
Toki tällainen asentaja takoo taaloja korjaamonkin kassaan, mutta homma kosahtaa ennemmin tai myöhemmin...

Eli tärkeimpänä pidän laatua ja yksilöllistä asiallista palvelua ts. vähän yrmeä ja karskikin saa olla  :peetu: tärkeintä on että homma toimii sovitusti. Niillä hienoilla puitteilla ei ole niin väliä.

Loppuun pakko vielä todeta, että ymmärrän hyvin jos asenta kiusaantuu huoltohallissa pyörivästä asiakkaasta. Ajatelkaas jos sihen auton viereen tulisi pyörimään joku missityyppinen blondi ja kyselemään autostaan niin vähemmästäkin asentajalla menee työkalut ihan sekaisin eikä huollosta tule sitten yhtään mitään (tosin harvemminhan tällaisia hallissa näkyy   *taavih-> ).

 

Samppasport  Futurez