Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Pakokaasun lämpötila vs. pakosarjan lämpötila

  • 2 Vastauksia
  • 4714 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Onko kukaan tehnyt vertailumittauksia infrapunalämpömittarilla pakolämpömittarin näyttämän ja pakosarjan pintalämpötilan välillä? Ihmettelen vaan omassa laitoksessa kun ajolenkin jälkeen pakokaasun lämmöt näyttää n. 580, mutta infrapunamittari näyttää aivan samasta kohtaa anturin juuresta n. 440.
Onko tietoa onko nuo K-tyypin termoparit miten herkkiä hajoamaan?
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Pakokaasun lämpötila vs. pakosarjan lämpötila
« Vastaus #1 : 27.05.2014, 15:30:24 »
Ei se sama lämpötila voikkaan olla, eihän siinä muuten mitään lämpöä tulis ulospäin jos ulkopinta olis yhtä kuuma. Nuo termoparit hajoo yleensä siten että näyttämä menee ihan plörinäksi tai häviää, ainakin tälläsen käsityksen oon saanu. Muutenkin luottaisin siihen termoelementtiin enemmän kuin infrapunamittariin.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Pakokaasun lämpötila vs. pakosarjan lämpötila
« Vastaus #2 : 29.05.2014, 11:07:20 »
Tottakai pakokaasut pakosarjan sisällä ovat kuumempia kun pakosarjan pinta, milläs sitä pakosarjaa muuten lämmitettäisi?
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Futurez  Kulkukoira