jakohihna odottaa vaihtoaan ja tsekkasin varuilta vanhan kuntoa ettei tulisi ylläriä..
Jakohihna oli tullut parisen milliä ulos nokka-akselin hammaspyörältä???
Olin asentanut sen kyllä aikaan tasan pyörän reunan tasalle. painelin hihnan peukaloilla kohdalleen, pyöräytin moottoria, painelin hihnaa kojdalleen, pyöräytin moottoria jne. Sainkin sen sitten oikeaan linjaan, täräytin koneen käyntiin, ja hihna taas parisen milliä ulkona??
Käyntiääni on normaali ja hihna puhdas, hyväkuntoisen näköinen sekä kireällä vaikka sillä ajettu 110 tkm.
Mikä voi moisen aiheuttaa? Voiko kiristin tai pumppu olla jotenkin hieman vinossa. Vai hihna venynyt toiselta reunalta?
Kampiakselin stefa tod.näk vuotaa, sen ympäristö on kostunut öljystä, mutta hihna siis on kuiva.
Nyt joka tapauksessa auto on parkissa ja sillä ajetaan mahd.vähän.
Onkohan jakohihnanvaihdossa odotettavissa jotain ropleemia?
Edellisen kerran hihnaa vaihdettaessa olin apulaisena, ei vaikuttanut rakettitieteeltä. Mutta tuo ilmiö hieman ihmetyttää, kannattaisiko hihnan vaihto jättää korjaamon huoleksi vai vaihtaa itse.
Vai ihmettelenkö suotta selvää asiaa

Auto siis v70, tdi, 330tkm
Päivitetään tilanne:
vika oli joko jakohihnan kiristinrullassa, jonka laakeri oli jo laskenut rasvat ulos tai vesipumpussa, joka tuntui hieman löysälle.
Vaihdoin jakopään- ja pumpun hihnat 'hiluineen'.
Varaosakoodit ja paikallisen varaosakauppiaan hinnat: (jos jotakuta sattuu kiinnostamaan )
Jakohihna Conti CT939 29€
Jakohihnan kiristin Ina 029-14723 59€
Kampiakselin pultti Febi 17232
Pumpun hihna Conti CT914 30€
Pumpun hihnan rullat
- Ina 531 027630 68€
- Febi 14734 48€
Vesipumppu Bugatti 590-876 59€
Apulaitehihna Conti 6PK1795 28€
Lisäksi vaihdoin apulaitehihnan rullien laakerit (SKF): 6303-2RSH ja 6203-2RSH hintaa n. 7 €
Eiköhän noilla pääse muutaman kilometrin, ainakin seuraavaan huoltoon saakka...