Jos minä nyt olisin se vastarannankiiski ja pessimisti
Mutta en jaksa uskoa et toi venttiilikoneiston kevennys auttas kierrosherkkyyteen millään mittarilla havaittavasti, koska jos miettii hitausmomentteja niin kampikoneisto pyörii tuplanopeudella ja massan etäisyydet keskipisteestä on suuret niin rohkenen väittää et loppuun kulunut levy ja asetelma antaa saman lisäyksen kuin venakoneiston kevennys muutamalla grammalla...
Ja jousipaineisiin vaikuttaa enempi kierrosluku ja ominaistaajuus(joka tietty muuttu hitusen keventäessä mutta kuitenkin) ja resonointi.
Omakohtaista tietoa ei ole ( OttoB:llä vois ollakin) mut mitä lueskellu isojen poikien foorumeita niin jousen muoto ( ns. beehive-jousi) tai materiaali (=titaani) muuttaa taajuuksia niin että sama venakoneisto missä venttoset suorilla rautajousilla"sekosi" esim. 7000 kiekalla => pyöri ongelmitta 8000+ samoilla seeti-ja nokan päälläpaineilla kun jouset muutettiin.
Mut ei mitään kokeile pois, kyl mäkin kiillotin vinokoneen kampikammion vaikkei siitä kulku kenties parantunutkaan, tuli ainakin hyvä mieli 
No hyvä että joku on, sitä tässä vähän odotellutkin.

Tottahan se on että alakerta on tossa vinokoneessa kun traktorista, jos sitä sitten seuraavana alkais tekeen
mutta meinasin ton kannen nyt ensin väkertää ja tääkin on vielä siinä vaiheessa että hyvin suunniteltu on kokonaan
tekemättä. Ja laitteleehan ne isot pojat rullakeinuja sun muita hiposteluja koneisiinsa, tiedä sit miksi.
Luulis kuitenkin että löysemmillä jousilla sen venttiilikoneiston pyörittämiseen ei mene niin paljon voimaa?
Mut joo, mun mielestä on vaan kiva leikkiä noiden kansien kanssa ja luulla että siitä olis mukamas jotain hyötyäkin.
Ja 330 000 ajetut seetit ja venat vois olla ainakin putsauksen tarpeessa.
