Autoracing  KL-varaosat

Turbiinin irroitus?

  • 5 Vastauksia
  • 5761 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Turbiinin irroitus?
« : 09.06.2012, 14:02:13 »
Kertokaa mulle miten saa vauhtipyörässä kiinni olevan automaatin turbiinin irti?

Siinä ei ole ulospäin mitään pultteja yms.. pitääkö ottaa ensin koko paketti eli kampiakseli vauhtipyörineen ja turbiinineen irti ja sitten vasta irroittaa nämä kaikki toisistaan..?? ja millä se on kiinni v-pyörässä, pulteillako?

Ei oo sitten minkään laista kokemusta automaateista  :idiot2:
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

AV64

  • Vieras
Vs: Turbiinin irroitus?
« Vastaus #1 : 09.06.2012, 14:19:34 »
Kertokaa mulle miten saa vauhtipyörässä kiinni olevan automaatin turbiinin irti?

Siinä ei ole ulospäin mitään pultteja yms.. pitääkö ottaa ensin koko paketti eli kampiakseli vauhtipyörineen ja turbiinineen irti ja sitten vasta irroittaa nämä kaikki toisistaan..?? ja millä se on kiinni v-pyörässä, pulteillako?

Ei oo sitten minkään laista kokemusta automaateista  :idiot2:
Kyllä siinä turbiinin ulkokehällä on pultteja,ns vetolevy ja turbiini on yhdistetty pulteilla.
Yleensä M8taiM10 pulteilla avain koot 13mm tai 17mm.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turbiinin irroitus?
« Vastaus #2 : 09.06.2012, 18:17:22 »
Ota se moottorin alaosassa oleva alumiininen palikka irti (kiinni 4 pultilla moottorin lohkossa) niin pääset näkemään vauhtipyörän takapuolelle ja sieltä löytyy turbiinin kiinnipitävät pultit.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 18:21:14 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbiinin irroitus?
« Vastaus #3 : 12.06.2012, 07:59:14 »
Näin suoraan aiheeseen liittymättä, niin mahtuuko tuo alumiinipalikka tulemaan poies, kun kone on autossa paikallaan? Lähinnä se, että onko tuo jopa nopeampi ja helpompi irrottaa kuin startti, jos tarttee päästä lukittemaan kampiakseli hammaskehältä. Ja onko kukaan koskaan lukinnu sitä tuolta puolen? Ja ei nyt mennä siihen, että tehdään putkesta se parhaiten toimiva työkalu ;)
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Turbiinin irroitus?
« Vastaus #4 : 12.06.2012, 08:31:47 »
Mahtuu tulemaan pois. Onhan se helpompi irrottaa kuin startti kun kaikki pultit on helposti käsillä, on kytkinkopassa kiinni kahdella pultilla ja lohkossa neljällä. Vähän hankala paikka tuoltakin on lukita vauhtipyörää mutta onnistuu kyllä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Turbiinin irroitus?
« Vastaus #5 : 12.06.2012, 09:01:27 »
Ota se moottorin alaosassa oleva alumiininen palikka irti (kiinni 4 pultilla moottorin lohkossa) niin pääset näkemään vauhtipyörän takapuolelle ja sieltä löytyy turbiinin kiinnipitävät pultit.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kiitokset tästä. Oli niin hyvä kuva että nyt tietää miten lähtee irti  :hello:

Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

RallyBaron  Samppasport