Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 -03 D5 ilmastoinnin teho

  • 9 Vastauksia
  • 3223 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rmt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« : 01.06.2012, 12:01:21 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn että moniko asteista ilmaa kyseisen auton keskisuuttimista suurinpirtein pitäisi tulla ilmastoinnin ollessa täydellä teholla? Kyseessä on automaatti-ilmastointi. Itsellä tulee sellaista +8 asteista ilmaa kun puhallusteho on nelosella ja lämpötilan pyynti minimissä.

Edellisissä autoissani on kyllä tullut kylmempää... 3...6 asteista. Kompura käy pätkittäin päällä ja muutenkin pelittää ihan ok. Oiskohan aihetta käydä kylmäaineen vaihdossa? Vai onko ilmastointi vaan vähän "tehottomampi" tässä autossa?

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #1 : 01.06.2012, 21:48:44 »
Ainakin mulla pukkaa jo kakkos puhalluksella kylymee kun laittaa esim. 20:in kohdalle säädön,sitten hieman haalenee kun lisää kaksi astetta oikialle päin.Milloinkas olet huollattanut ilmastoinnin(?) koska sillä on myös merkityksensä jonka olen huomannut,sitä en ole mitannut minkä asteista ilma ulos tullessaan on muuta kuin käs kopelolla. ;)

Poissa rmt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #2 : 02.06.2012, 15:29:34 »
Edellisen omistajan mukaan käynyt täyttöhuollossa 2 vuotta sitten. Mulla oli sellainen normi lämpömittari johdolla. Johdon anturi vaan suuttimen säleiköstä sisään ja lukemia ihmettelemään. Eikai tuo pilalle menis vaikka huollossa käyttäs :)

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #3 : 02.06.2012, 17:46:37 »
Jos käytät huollossa niin kannattaa säädättää ne ilmansuuntausläppien toiminta ja samalla myös uusi ohjelma ilmastoinnille ei varmaan paljoa maksa. O0

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #4 : 02.06.2012, 17:56:10 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6290.msg126388#msg126388
Timo 70:n toinen viesti kertoo kylmennystehon mittauksen toimintatavan. Omastani en ole saanut suoraan huollon jälkeenkään alle 7 asteen puhallusta. Nämä ovat autoja, eivät jääkaappeja ;D

Poissa rmt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #5 : 06.06.2012, 17:30:13 »
Kiitos vastauksista :)

Vähän lisää kun tutkiskelin niin lämpötila pysyy lähes samana vaikka tuulettimen nopeuden säätää maksimiin. Eli kyllä sieltä kylmää saa kunnon puhurilla. Viittaisi minusta siihen että ainetta voisi olla ainakin riittävästi. En taida toistaiseksi ilmastointia viedä huoltoon koska pelittää kuitenkin kaikesta päätellen ihan ok.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #6 : 07.06.2012, 08:21:51 »
Volvo omien specsien mukaan (ulkolämpötilan ollessa välillä 20 - 40 C) keskisuuttimista tulee aina 6 - 9 asteista ilmaa, vaikka säätö olisi  laitettu kylmimmälle mahdolliselle. Eli auton käytyä viitisen minuuttia, puhallinteho asetettuna 50%,  jos saa mittauksen tuohon väliin, niin kaikki kunnossa. Kylmempää ei saa, näin on Volvo päättänyt  :)
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #7 : 11.06.2012, 22:00:29 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn että moniko asteista ilmaa kyseisen auton keskisuuttimista suurinpirtein pitäisi tulla ilmastoinnin ollessa täydellä teholla? Kyseessä on automaatti-ilmastointi. Itsellä tulee sellaista +8 asteista ilmaa kun puhallusteho on nelosella ja lämpötilan pyynti minimissä.

Edellisissä autoissani on kyllä tullut kylmempää... 3...6 asteista. Kompura käy pätkittäin päällä ja muutenkin pelittää ihan ok. Oiskohan aihetta käydä kylmäaineen vaihdossa? Vai onko ilmastointi vaan vähän "tehottomampi" tässä autossa?
Nyt en ihan tasan asiaa käsitä,,,automaatti ilmastointi, ja puhallinteho nelosella,,,,, ::)
Joo, automaatti ilmastointi pelaa ihan auto asennolla, ja säätää puhallin nopeutta lämpötilan mukaan.
Jos itse alkaa säätämään puhallin nopeutta, niin ilmastointi siirtyy manuaali tilaan.

No, ihan automaatilla ollessa suuttimista tulee sellaisen 7-9 asteen lämpötilaa,,,

Mutta niinkuin tuossa sanoin, että jos autossa on Automaatti ilmastointi, niin miksi sitä pitää manuaalille laittaa  8)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa rmt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #8 : 14.06.2012, 18:17:01 »
Joo eli käytin manuaaliasennolla ilmastointia. Itse asiassa aika harvoin tulee automaattiasennossa käytettyä. Tänään kyllä käytin automaattiasennossa ja aika vaivattomaksi se ihmisen elämän siltä osin tekee  :)

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 -03 D5 ilmastoinnin teho
« Vastaus #9 : 14.06.2012, 22:11:01 »
Joo eli käytin manuaaliasennolla ilmastointia. Itse asiassa aika harvoin tulee automaattiasennossa käytettyä. Tänään kyllä käytin automaattiasennossa ja aika vaivattomaksi se ihmisen elämän siltä osin tekee  :)
Just,  ;) sen vuoksi autoissa on automaatti laatikko, ja automaatti ilmastointi, että ihmisten elämä helpottuisi  8)
Se ilmastointi pitää olla kesät talvet Automaatti asennossa, ja päällä.  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 14.06.2012, 22:13:23 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron