Carcom Oy  Elekma

moottorin ja laatikon irroitus ?

• 5 Vastauksia
  • 4416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xenonit

• Vieras
moottorin ja laatikon irroitus ?
« : 09.08.2012, 10:04:29 »
Pitäisi nostaa koko tekniikka paketti pois tollaisen kolarivaurion keulilta. Miten helpoin homma 2006 V70 ?
Lähteekö vetarit esim kivuttomasti irti ?

Jaro

• Vieras
Vs: moottorin ja laatikon irroitus ?
« Vastaus #1 : 09.08.2012, 11:39:49 »
alapallo käsittääkseni irti ja vetarin päästä pultti pois sekä mahdollisesti raidetangonpää myös,ulompi pää sitten ekana veks paikaltaan ja sieltä se tulee sitten lootan päästä koko vetari sitten ulos....manuaalissa tulee loota öljyt ulos kun otat vetarit irti automaatissa taasen ei tule.niin ja oikeanpuoleisessa on muistaakseni se tukilakru joka pitää irrottaa korista.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2012, 11:44:38 kirjoittanut Jaro »

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #2 : 09.08.2012, 18:53:04 »
Jos on nosturi käytettävissä, niin ihan ehdottomasti helpoin keino irroittaa tekniikka on ottaa koko systeemi alakautta pois. Olkavarret irti iskarista, siis ne kaksi isoa pulttia ja jarrusatulat irti olkavarresta ja roikkumaan rautalangalla koriin. Iskarit saa jäädä koriin kiinni yläpäästään. Ohjausakseli irti hytin puolelta ja tietysti kaikki letkut, polttoaineputket ja vaihdevaijerit ym. pakolliset.

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
« Vastaus #3 : 11.08.2012, 13:11:36 »
Jos on nosturi käytettävissä, niin ihan ehdottomasti helpoin keino irroittaa tekniikka on ottaa koko systeemi alakautta pois. Olkavarret irti iskarista, siis ne kaksi isoa pulttia ja jarrusatulat irti olkavarresta ja roikkumaan rautalangalla koriin. Iskarit saa jäädä koriin kiinni yläpäästään.

Mä ehkä irrottaisin yläpuolelta koko iskarin (3 ruuvia) koska tuossa iskarin alapäässä on camberin säätö eikä niitä välttämättä saa aivan samaan paikkaan. Koko paketin kuitenkin itsekin irroittaisin koska on oikeastaan helpoin tapa. Samalla kannattaa tehdä mahdolliset hihnanvaihdot ym.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2012, 13:13:46 kirjoittanut Nortti »

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #4 : 11.08.2012, 15:04:22 »
Mä ehkä irrottaisin yläpuolelta koko iskarin (3 ruuvia)

Näin mäkin ensin yritin, mutta kun talli on niin matala ja nosturi nostaa niin vähän, niin ei paketti mahtunut tulemaan auton alta pois :)

Poissa leka

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 11.08.2012, 16:29:12 »
Näin mäkin ensin yritin, mutta kun talli on niin matala ja nosturi nostaa niin vähän, niin ei paketti mahtunut tulemaan auton alta pois :)
Mulla mahtu tolppineen paketti alas ja tosiaan aika simppeli juttu. Kannattaa muistaa ottaa rattiakseli irti. Mä en muistanut... :)
144-70

Autodiagnoosi  Carcom Oy