Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 945 vm. 1993, B230FD, 85 kw M47 öljypohjan propun tiiviste

• 5 Vastauksia
  • 2145 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ari1956

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kuuluukohan tuonne donitsi tyyppinen pehmeä kuparirenkula vai kova kuparirenkula ?
Mistähän niitä saisi? Öljynvaihto ei vielä ole ajankohtainen, mutta olen sen nyt kerran
tehnyt itse. Öljytulpan tarkka työkalukoko on 1"  (lenkkiavain). 
Suodattimeksi alkuperäinen Volvon suodatin, jota saa mm. Motonetista tai Biliasta.
Öljysuodatinavain oli muistaakseni metallivannetyyppinen. Volvon omaan
suodattimeen ei  sovi sellainen iso kuppityyppinen monikulmioavain, koska
alkup. suodatin on täysin pyöreä päästä. Joihinkin tarvikesuodattimiin se sopii,
mutta katson parhaaksi käyttää alkuperäistä suodatinta. Muistaakseni se oli jossain
TM:n tms. testissä ylivoimaisesti paras ja joku Biltema oli oikein surkea.

Bilteman katalogista netissä löytyi kova kuparirenkula:
Paksuus 1,5 mm, ulkohalkaisija 26 mm ja sisähalkaisija 20 mm.
Kun menin paikan päälle Helsingin myymälään, ei kyseistä kokoa ollut varastossa.

Jostain nettikaupasta Suomessa saisi sitä pehmeää kuparitiivistettä, mutta en muista mikä
sen kaupan nimi on. Täytyy korjata tätä viestiä myöhemmin, koska kaupasta
löytyy bookmark kotikoneeltani.
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Poissa jaippi

• Grand Luxe
  • **
Suoraan 940:n tiivistettä ei näyttänyt löytyvän, mutta jos hakua vähäsen laajentaa niin tärppää:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=27-3026

Eivät nyt vain osanneet etsiä.
Tuo on siis ihan normaalin prikan mallinen rinkula.

Poissa Ambasador

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kun haet sen suodattimen Biliasta, niin ota se tiiviste samalla niin on oikeanlainen!

Poissa jogiin

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • 195hv/406Nm

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa sfrhkki

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Hydrauliikkaliikkeestä haet niitä sopivankokoisia (19 mm ?) kuparirinkuloita 100 kpl pussillisen. Niin tein itse. Hinta ei ole päätä huimaava / kpl. Voi vaihtaa surutta jokaiselle öljynvaihdolle uuden.   ;)
Tonen pussi mulla on vollakareita varten. Olikos sen koko 14 mm....

Poissa ari1956

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kun haet sen suodattimen Biliasta, niin ota se tiiviste samalla niin on oikeanlainen!
Niin se olisi kannattanut tehdä. Suodatin ei ole montaa euroa Biliassa kalliimpi kuin Motonetissa. Jälkimmäisestä ostin peräti kaksi öljysuodatinta.
Pitää ostaa Biliasta, jos sattuisi jotain tähdellistä tulemaan ostettavaksi. Ei viitsisi vain ihan paria pikku kupariprikkaa ostaa.
Öljynvaihto on vasta syksyllä myöhään, mutta innostuin menemään Vantaan Motonettiin koska siellä oli Valvoline Maxlife 5W40 öljyä. 10W40 vastaavaa löytyy  ja  se onkin 5 l kanistereissa. Em.  laitoin viime syksynä ja arvelin että talvikäyttöön olisi 5W40 vielä parempaa. Tämä 5W40 on ollut harvinaista Motonetissa, joten päätin heti iskeä kiinni kun sitä tuli myyntiin. Kannu tosin on vain 4 litraa ja hintakin kovempi kuin 10W40:llä jota saa siis 5 litran kannuissa.  Saldoa taisi minulle sopivissa Motoneteissa olla vain Vantaalla.   
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=59-7016
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Elekma  Autoracing