Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 airbag valo palaa

• 6 Vastauksia
  • 8778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S80 airbag valo palaa
« : 28.06.2012, 17:08:46 »
mulla syttyi airpäkin valo  ja bsr ppc antoi vikakoodin SRS-0034 katsoin tuon jakkaran istuin/selkänojan välisen oranssikuorisen johdon, niin johdon vaippa ainaki täysin poikki pihoista ei  tietoo... uskaltaako tuon purkaa vaan että akusta navat irti ja penkin alta liitin. sitten pikkunen pätkä pois ja kolvata johdot ja laittaa liimasukka päälle? vinkkejä otetaan vastaan josko vastaavia vikoja jollain ollut....

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: S80 airbag valo palaa
« Vastaus #1 : 28.06.2012, 18:01:55 »
Anna akkukaapelin olla irti vähintään 5min ennen kun alat hommiin, eikä siltikään kannata pitää päätä ihan tulilinjalla.  Muutama tuollainen viallinen sivubagin johto on tullut vastaan ja pahimmassa tapauksessa se on rikkonut myös SRS:n boksin.

Poissa tepska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 16.07.2012, 18:47:09 »
Joo asiaan vihdoin paneuduttuani huomasin penkin alla nippusiteen alta johdon olevan poikki... nyt kolvattu ja valokin sammui kun eräs foorumilainen ystävällisesti nollasi valon!

http://dl.dropbox.com/u/28613361/uusie/2012-07-12%2018.13.15.jpg

Lasseter

• Vieras
« Vastaus #3 : 16.07.2012, 23:47:27 »
Joo asiaan vihdoin paneuduttuani huomasin penkin alla nippusiteen alta johdon olevan poikki... nyt kolvattu ja valokin sammui kun eräs foorumilainen ystävällisesti nollasi valon!

http://dl.dropbox.com/u/28613361/uusie/2012-07-12%2018.13.15.jpg

Olipa härskisti poikki. Kyllä noissa liikerasitukselle alttiissa kohdissa valmistajat saisivat käyttää robottijohtoja.

Poissa Laakkanen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 17.07.2012, 09:07:53 »
Eli kolvailun jälkeen vikakoodin nollaus onnistui?
Jos siis kolvailun jälkeen ei nollaus onnistu niin sitten on luultavasti käynyt näin:
"Muutama tuollainen viallinen sivubagin johto on tullut vastaan ja pahimmassa tapauksessa se on rikkonut myös SRS:n boksin."   :(
S60 2.0T 2011

Poissa tepska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 17.07.2012, 21:08:34 »
Eli kolvailun jälkeen vikakoodin nollaus onnistui?
Jos siis kolvailun jälkeen ei nollaus onnistu niin sitten on luultavasti käynyt näin:
"Muutama tuollainen viallinen sivubagin johto on tullut vastaan ja pahimmassa tapauksessa se on rikkonut myös SRS:n boksin."   :(

Joo kolvauksen jälkee koodin luku ja nollaus ni valo hävisi taulusta mollottamasta
Kerranni oli vissiin tuuria sitten mukana kun toimii toistaiseksi... "kopkop"

Poissa Laakkanen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 19.07.2012, 08:06:29 »
Joo kolvauksen jälkee koodin luku ja nollaus ni valo hävisi taulusta mollottamasta
Kerranni oli vissiin tuuria sitten mukana kun toimii toistaiseksi... "kopkop"
TUohon toiseen airbag huolto ketjuun jo laitoin että kyllähän se vikakoodi sieltä sitten nollautui.
Tosin vasta kun olivat SRS ecun uudelleen ohjelmoinneet.

Tämäkin taas osoittaa sen että näm autohuollot ne on parasta bisnestä. Minä tilasin vikakoodin nollauksen kun olin vian aiheuttajan korjannut itse. Hinnaksi sovittiin 40€. Sitten tullaan sanomaan että vikakoodi poistuu vasta kun päivittää softa. JA että ohjelmasta pitää maksaa sekä työstä vielä erikseen.  :idiot2:

Eli sitten poistui vikakoodi. Ja minä tilasin alunperin vikakoodin poistotyön, 40€. Sitten minä maksan siitä että korjaavat auton tyyppivikaa ohjelmistopäivityksellä, eli tyyppivikana pidän tuota ettei vikakoodit poistu normaalisti. Kyllähän tuollainen päivitys pitäisi olla ilmainen!
S60 2.0T 2011

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron