Kulkukoira  Proturbo

V50 1,6D vm. 09 ulkolämpömittari sekoilee

• 6 Vastauksia
  • 11231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BNY-369

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V50 1,6D vm. 09 ulkolämpömittari sekoilee
« : 18.05.2012, 17:58:01 »
Kärryni ulkolämpömittari on lakanut sekoilla näyttäen välillä 5 - 10 °C todellista ulkolämpötilaa matalampaa arvoa. Väärä lukema tulee tauluun kun auto käynnistetään ja palautuu yleensä seuraavan käynnistyksen jälkeen oikeaksi seotakseen taas tavallisesti parin päivän päästä uudelleen. Onko vika anturissa vai itse mittarissa ja jos anturissa niin missähän mokoma sijaitsee? Uuden anturin hankitapaikkana tullee kysymykseen Volvo-varaosatiski vai onko edullisempia vaihtoehtoja tiedossa? Auto on siis V50 1,6D ja vuosimalli 2009.

Kiitos vinkeistä näin etukäteen!
Esa
ex. V50 1,6D
ex. V50 1,6D e-drive
ex. V60 D3
V60 D4 CC AWD

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
Vs: V50 1,6D vm. 09 ulkolämpömittari sekoilee
« Vastaus #1 : 19.05.2012, 21:05:19 »
Ulkolämpötila-anturi sijaitsee vasemman peilin alapinnassa, asennettu sinne peilin sisäpuoleltapäin.
Vikaa voisi ennemmin johonkin johtoliitoksiin tai vastaaviin, voi se toki olla anturivikakin, mutta näinollen olisi ennemmin jatkuva, kuin ajoittainen vika.
Johto kulkee kutakuinkin anturista -> oven sisälle liittimeen -> oviohjausyksikköön -> oviohjausyksikön piirilevyn läpi ulos sieltä (oviyksikkö ei mittaa sitä ollenkaan, se vain kulkee läpi)  -> oven ja auton välinen liitin  -> kojelaudan alla menevään johtosarjaan pitkin keskusohjausyksikköön  (apukuskin jalkotilassa "potkusuojan" yläpuolella) yksikön alapuolella olevaan oranssiin liittimeen.

Poissa jacky

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 11.06.2012, 16:50:25 »
Mulla ainakin auttaa kun vuoden välein avaa ja rasvailee kuskin oven ja pilarin välisen liittimen. Ikävä vika sinänsä kun pakkaselle mennessään sekoittaa myös ilmastointilaitteen  :(

Poissa mika70

• De Luxe
  • *
  • BMW 330Xd
« Vastaus #3 : 04.07.2012, 21:12:57 »
Kellään tietoo mitä kustantaa uusi anturi? Mulla sekoilee lämpötila jatkuvasti. Tänään lämmintä +20 ja auton mittari näytti -1 ja välillä +2 - +3 astetta.
Tympeää täs just se että automaatti-ilmastointi alkaa sekoileen ja puhaltaa välillä lämmintä jopa  :uglystupid2:

Poissa Lurppa

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 05.07.2012, 11:53:22 »
Kellään tietoo mitä kustantaa uusi anturi? Mulla sekoilee lämpötila jatkuvasti. Tänään lämmintä +20 ja auton mittari näytti -1 ja välillä +2 - +3 astetta.
Tympeää täs just se että automaatti-ilmastointi alkaa sekoileen ja puhaltaa välillä lämmintä jopa  :uglystupid2:
Pahus kun enää tarkkaan muista, oisko ollut parin kympin nurkilla itse anturi ja alle satkun (70€¿?) töineen päivineen (sisälsi lisänä ovipahvien irroittelua ja liittimien rasvausta)

Poissa jacky

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 06.09.2012, 21:25:15 »

Auto-moodin kun ottaa pois päältä ja kääntää lämpötilan minimiin niin saa taas kylmää.  ;)

Poissa mika70

• De Luxe
  • *
  • BMW 330Xd
« Vastaus #6 : 07.09.2012, 17:54:35 »
Auto-moodin kun ottaa pois päältä ja kääntää lämpötilan minimiin niin saa taas kylmää.  ;)

Joo, toimiihan se toki manuaalimodessa. Mukavampaa vaan käyttää tota automaattista, nii ei tarvi säätää vähänväliä..  8)

Autoracing  KL-varaosat