Carcom Oy  Elekma

850 2.5 20v vm.97: kiihdyttäessä ja kaasuttaessa outo "sirinä"

  • 5 Vastauksia
  • 3135 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stomppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
eli kiihdyttäessä kuuluu pakosarjan luolta outo sirinä. ihan kuin pakosarjan tiiviste vuotaisi,mutta ei vuoda. =) olen kolmeen kertaan käyttänyt pakosarjan irti ja uusinut tiivisteet,mutta vuodon jälkiä ei löydy. savukoneella testattu ettei putki varmasti vuoda. voiko egr-venttiili vuotaa?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
vieläkin epäilyttää se itse pakosarja,niitä on haljennut ja ei tarvitse olla kun hiushalkeama niin ääni tulee,muuttuuko ääni yhtään kun auto käy kylmästä kuumaksi?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Stomppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
vieläkin epäilyttää se itse pakosarja,niitä on haljennut ja ei tarvitse olla kun hiushalkeama niin ääni tulee,muuttuuko ääni yhtään kun auto käy kylmästä kuumaksi?
ääni ei muutu miksikään. ainakaan mitenkään selvästi. pakosarjaa on hitsattu kahteen kertaan ja kokeiltu myös saippuaveden kans työntämällä painetta pakosarjaan. en kuitenkaan täysin pois sulje tuota pakosarjan vikana.

Poissa Sakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Terve,
Rispaantunut pakosarjan haitariosa (liitososa) oli omassa kärryssäni syynä vastaavaan sirinään. Se kuului nimenomaan kiihdytettäessä (kaupunkinopeuksissa).   

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
minulla kuului 850:n vielä toimiessa pienillä kierroksilla kiihdyttäessä aina vitoskoneen bensasuutinten kaunis sirinä. Isoilla kierroksilla se sitten peittyi koneen ferrarimaisen huudon alle!
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Stomppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
minulla kuului 850:n vielä toimiessa pienillä kierroksilla kiihdyttäessä aina vitoskoneen bensasuutinten kaunis sirinä. Isoilla kierroksilla se sitten peittyi koneen ferrarimaisen huudon alle!
=) ei kuulu suuttimista tämä ääni. taidampa käyttää pakosarjaa vielä irti ja tutkia. haitariosa on uusi ja on varmasti hitsattu tiiviisti.

 

KL-varaosat  Race.fi