KL-varaosat  Race.fi

d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?

  • 14 Vastauksia
  • 4306 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vihvilä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« : 09.07.2012, 13:47:58 »
juu vaihdollisestihan enimmäkseen osien autosta ulos heittämistä mutta mitenkäs kytkin polkimen asentaminen? Tarviikohan räjäyttää koko kojelauta  ja käyköhän poljin / polkimisto suoraan 740 volvosta 940 volvoon?
Päätöntä sekoilua vuodesta 1992. Pihassa mätänee: Volvo 940 -94, Audi 100 2.3e -90

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #1 : 09.07.2012, 14:04:12 »
Poljintellinki kannattaa ottaa mukaann M47:n luovuttajasta. Kojelautaa ei tarvitse purkaa, vain kuskin jalkojen yläpuolinen muovi irroittaa.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #2 : 09.07.2012, 14:36:14 »
Onko sulla sitten lavallinen nuita M47 laatikoita rikottavaksi, vai miksei siihen ole tulossa 46?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vihvilä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #3 : 09.07.2012, 19:32:57 »
no itsellä on luvuttaja auto jossa on lähes uusi m47 laatikko. eikö nuo m47 lootat kestä sitten ollenkaan dieselin perässä? itsellä nimittäin on ollut tuon m46 lootan kanssa sen verta ongelmia että ei kiinnostaisi alkaa taas tappeleen sen kanssa. mutta mitä mieltä on herrasväki?
Päätöntä sekoilua vuodesta 1992. Pihassa mätänee: Volvo 940 -94, Audi 100 2.3e -90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #4 : 10.07.2012, 08:46:19 »
Vitonen ei kauhean kauaa kattele tuota vääntöä, eihän niissä muuta eroa ole. Muutenhan homma on hyvin simppeli, jarrupolkimen vaihto, kytkinpolkimen "siivun" lisäys poljintelineeseen, vauhtipyörän vaihto, tdic:n kytkimen osto (!),  kardaani jne jne. Kannattanee myös ottaa huomioon, että tdic+manuaaliin kuuluu 3.54 perävälitys, ja se on kyllä syytä olla vähintään noin pitkä, 3.31:kin olisi mielestäni ihan toimiva, automaatissa lienee 3.73 joka on ainakin isolle tielle tarpeettoman tiuha.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vihvilä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #5 : 10.07.2012, 18:36:57 »
no luovuttaja autossa on todenenäköisesti pitempi perä koska bensa koneella oli vitosella satasen vauhdissa noin 2400 kierrosta. Luovuttajasta on siis kokonaisuudessaan tulossa loota polkimet kardaani ja taka-akseli. Taka-akseli vaihtuu ihan vaan lukon ja pienempien kilometrien takia.
Päätöntä sekoilua vuodesta 1992. Pihassa mätänee: Volvo 940 -94, Audi 100 2.3e -90

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #6 : 20.07.2012, 20:51:30 »
jos oikein ymmärsin ni luovuttaja on pensakoneella? jos on ni loota ei käy deekun perää suoraa..

Poissa Vihvilä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #7 : 21.07.2012, 13:20:25 »
tiedän mutta deekun koppa löytyy kunhan kaverini kerkee shimmittää sen paikalleen
Päätöntä sekoilua vuodesta 1992. Pihassa mätänee: Volvo 940 -94, Audi 100 2.3e -90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #8 : 21.07.2012, 14:33:05 »
Kardaani ei sitten välttämättä tuommosella kombolla osu oikeen pituseks.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vihvilä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #9 : 23.07.2012, 01:06:06 »
takaosa sama mutta etuosa eri mittanen ja eripäällä. manuaalissa kumi härpätin ja automaatissa kova liitos.

Eli minulla on 740 GLE -84 vuoden malli pihassa josta puuttuu vain moottori. siitä aattelin vaihtaa osia tuohon pelle miljoonan ajettuun vehkeeseen.
Päätöntä sekoilua vuodesta 1992. Pihassa mätänee: Volvo 940 -94, Audi 100 2.3e -90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #10 : 23.07.2012, 09:03:24 »
Juu takaosa on kaikissa jäykkäperäsissä saman pitunen, mutta etupätkä vaihtelee lootan mukaan ja tietääkseni myös koneen mukaan, jotenka ei ole sanottua että volvon kone + m47 etupätkä kävis deeku + 47 komboon, etenkin jos siihen tekee jonkun sovitepalan väliin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vihvilä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #11 : 25.07.2012, 21:52:08 »
ainakin tuossa mittanauhan kanssa riehuessani niin olin mittaavinani että vaihdelaatikon kytkinkopan pinnasta kardaanin takaosan etupäähän niin moottorin perse on samassa kohassa bensassa ja dieselissä mutta sen näkee kun alkaa asentamaan.
Päätöntä sekoilua vuodesta 1992. Pihassa mätänee: Volvo 940 -94, Audi 100 2.3e -90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #12 : 26.07.2012, 12:42:11 »
OK, voihan se osuakin samalle kohtaa. Huomaa myös, että bensakoneen kytkinakseli on 2mm ohkosempi kuin dieselin, eli siihen tarttisi ohut ohjuriholkki tehdä tai sitten metsästää spegiaali silmälaakeri bensakoneen laatikkoa vasten(tai vaihtaa kytkinakseli dieselin M4x lootasta). Mitta myös että silmälaakerin vastinpinta kytkinakselissa osuu silmälaakeriin, eioo kauheen pitkäikänen loota jos silmälaakeri ei tue.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #13 : 27.07.2012, 22:41:31 »
akselithan on tismalleen samat dieselissä ja bensassa, dieseliin pitää vaan asentaa kytkinakselin päähän silmälaakeria varten se 2mm suurentava holkki. on sitte lämpösovitteinen, ja tiukasti paikoillaan.
lähtee irti lämmöllä, sopivalla lenkki avaimella ja vasaralla

Poissa Vihvilä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: d24tic + zf 4hp22 -> d24tic + m47 ?
« Vastaus #14 : 14.08.2012, 10:34:31 »
pitää mittailla kun mulla seisoo pihassa yksi räjähtänyt m46 niin vertaa tuohon m47 lootaan tuota akselia. itteltä löytyy kaikki dieselin vauhtipyörät ja sun muut valmiina että ainut on se laakeri jos akselin on eri paksunen.
Päätöntä sekoilua vuodesta 1992. Pihassa mätänee: Volvo 940 -94, Audi 100 2.3e -90

 

Futurez  Kulkukoira