Motonetistä ku ostaa sen laakerin nii siinä tulee kaikki kilkkeet mukana, tai ainaki tuli viimekesänä. Lakerin vaihto on ens kertalaiselle suhkot vee-mäinen homma ja onnistuu ilman rässiä. Vanhan laakerin saa helpoiten (omastamielestä) siitä vetarista irti ku vetää rälläkällä koolin melkein halki ja sitten vaan lyö katkasutaltalla siihen laikan uraan nii kooli pamahtaa halki (kannattaa olla varovinen ettei tee niin kuin allekirjoittanut ja vetäse uraa vetariin) uuden laakerin joutuu lämpö sovittamaan paikoilleen. Itellä ainaki riitti ku pisti uunin lämpeemään 200 asteeseen ja laakeri sinne ja vetari arkkupakastimeen jäähtymään. ku laakeri oli lämmin ja vetari kylmä nii se meni ilman voimaa paikoilleen. Ulkokoolin pitäs lähtee sieltä panjosta ihan käsivoimin irti.
Kannnataa muuten sitten muistaa, jos otat sen laipan poikkeen siitä vetarista, nii laittaa se takasin ennen uutta laakeria. ite sain tehhä koko homman uuvelleen ku vetaria paikoilleen laittaissa huomasin että se laippa oli vielä pöyvänkulmalla.