Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 Takajarrumäntä.

  • 5 Vastauksia
  • 1623 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
740 Takajarrumäntä.
« : 21.09.2012, 14:45:09 »
Ekaa kertaa huomasin, että mäntien ulkopuolen päät eivät ole tasaiset, vaan niissä on tuollainen "lovi".
Mihin asentoon tuo lovi pitää laittaa.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 Takajarrumäntä.
« Vastaus #1 : 22.09.2012, 10:48:09 »
oisko noissa vaan joku koneistus virhe  ??? Tuskin mitään merkitystä asennolla

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 Takajarrumäntä.
« Vastaus #2 : 22.09.2012, 11:25:03 »
On sille ihan tarkoitus. Jos katsot autoa sivultapäin kun satula on autossa kiinni, tuon syvennyksen kuuluu olla niin että syvennys on alareunassa ja sen syvennyksen etureuna on 20 asteen kulmassa verrattuna satulan alapintaan...
Jos siis vedät viivan tuon syvennyksen reunojen mukaan, se nousee auton etupäätä kohden 20 asteen kulmassa vaakatasoon nähden.
Näin se on tarkoitettu.



Ps. Tarkistukseen on olemassa volvo työkalu nro 2919

« Viimeksi muokattu: 22.09.2012, 11:31:20 kirjoittanut hevonen »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9028
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 Takajarrumäntä.
« Vastaus #3 : 22.09.2012, 11:32:17 »
Oho, nyt oon tuonkin nähnyt, noita siis oikeasti on olemassa. Alfamerin korjausoppaassa on legendaa noista lovista, mutta ei ole tullut reaalielämässä vastaan vaikka seiskan jarruja on jokuseen autoon roplattu.

Siellä puhuttiin jotain kiertämällä sisään laittamisesta ja oikea asentokin oli neuvottu, ei ole nyt kirjaa käsillä, mutta luottaisin että kirja sanoo samaa kuin toveri hevonen.

EDIT: ja siinähän tuo kuva tulikin toveri hevosen kirjoitukseen.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 Takajarrumäntä.
« Vastaus #4 : 22.09.2012, 15:11:58 »
Oho, nyt oon tuonkin nähnyt, noita siis oikeasti on olemassa. Alfamerin korjausoppaassa on legendaa noista lovista, mutta ei ole tullut reaalielämässä vastaan vaikka seiskan jarruja on jokuseen autoon roplattu.

Siellä puhuttiin jotain kiertämällä sisään laittamisesta ja oikea asentokin oli neuvottu, ei ole nyt kirjaa käsillä, mutta luottaisin että kirja sanoo samaa kuin toveri hevonen.

EDIT: ja siinähän tuo kuva tulikin toveri hevosen kirjoitukseen.
Joo, tuo kiertämällä asennus on tommonen yleispätevä ettei riko niitä kumeja.
Aika harvassa vehkeessä nuo jarrut on mutta on kuitennii... :D

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 Takajarrumäntä.
« Vastaus #5 : 23.09.2012, 00:03:56 »
Mitäköhän ma oon tehny väärin kun seiskasatku ollu 11 vuotta ja en oo huomannu paloja vaihtaessa mäntiä kierrellä ja silti on kumit ehjiä. Tuuria ilmeisesti  :)
Ei kai niitä mäntiä paloja vaihdellessa tartte ruuvailla, se kiertäminen on vaan hellempää männän tiivisteille silloin kun asennetaan uusia TIIVISTEITÄ, verrattuna suoraan painamiseen...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron