Onko mikä vuosimalli ja onko mittaristoa vaihdettu?
Vm. -74, ei tietoa onko mittaristoa vaihettu.
Mittarivikaa eniten veikkaisin tai syttyennakot/seokset kierroksilla persiillään ja kuumenee siksi. Orastavan kansipahvivian saat selville kun käyt lähimmässä autohuollossa ja pyydät mittaamaan pakokaasupitoisuudet paisarista. Kyllä sen ylävesiletkun pitäisi olla kuuma jos keittää tai on lähellä keittää ja lämppäristä pitäisi tulla sen verran kuumaa, että kättä polttaa. Omassa vaparissa kun lämmöt on joskus ollut reilusti 100 asteen yli niin syylärin yläreuna ja ylävesiletku ovat kyllä niin kuumat että polttaa kättä heti kun koskee. Alavesiletku on kylmä siksi kun jäähdytin toimii (tai sitten neste ei kierrä jäähdyttimen läpi), jos alavesiletkukin olisi kuuma niin eihän se kone jäähtyisi millään. 240:ssä ei ilmaakaan järjestelmään jää, on yksi helpoimpia ilmattavia mitä on (eihän sitä edes tarvitse ilmata, kunhan kaataa nestettä paisariin). Onhan termari varmasti oikeinpäin? Onko tuulettimen tuulitunneli paikoillaan? Miten ylhäällä se muokattu lämppärille menevä putki on? Siihen periaatteessa voisi jäädä ilmalukko etenkin jos käy kansitason yläpuolella mutta se aiheuttaisi vain sen ettei lämppäristä tulisi kuumaa ollenkaan.
Termaria ei saa laitettua väärinpäin. Myös se henkireikä osottaa ylöspäin. Se muokattu putki on täysin samanlainen kuin vakio, korkeus ja kulma yms on kaikki samoja mutta se vain kiertää tolpan vierestä. Sisälle tosiaan tulee lämmintä. Kylmää ei oikein tule, paitsi kahesta keskimmäisestä venttiilistä joista ei sitten tulekaan läämmintä. Ei pitäis vaikuttaa mitenkään koska hana kuitenkin on auki ja täten vesi pääsee kiertämään? Tuulitunneli ei ole paikallaan, vika tuli kun se oli paikallaan, muistaakseni.
Testaan varulta tuon tuulitunnelin ja paisarin korkin kun talliin pääsen.