Sorry, ei liity laakereiden numeroihin, mutta laakereiden laatuun kyllä. Omalla V70 D5 AWD:llä karmeat kokemukset orkkis laakereiden kestosta: vas etunapa vaihdettiin jossain 60tkm tienoilla, jurina ja tärinä oli tuolloin jo aivan megalomaanista. Matka jatkuu ja sitten n. 80tkm kohdalla vaihdetaan vasen takanapa. Seuraavan laakerin vuoro tulee 148tkm kohdalla, nyt oikea takanapa. Ja tarina jatkuu - 162tkm vaihdetaan jälleen vasen takanapa, se sama laakeri mihin oli 80kympin kohdalla kertaalleen laitettu alkuperäisvaraosa. Kaikki nämä navan vaihdot teetetty sinisellä... Vanne ja rengaskoot ovat Volvon speksien mukaiset. Tasapainotukset ei muuten ongelma, mutta talvella kertyy jäätä ja lunta vanteisiin, mikä saa ajoittain tasapainon pieleen. Liekö se syynä noihin laakerivaurioihin, mutta ei todellakaan vakuuta tuo laatu. Muutenkin tässä ajopelissä on ollut kaikenlaista riesaa, esim. just hiljattain on setvitty etupään nivelten ja kulmien ongelmia, jarrut takana on kestoriesa, merkkiliike ei osaa edes vaihtaa automaattilaatikon öljyjä kerralla oikein jne. Juuri kun luulin kaiken olevan kunnossa, niin tänään sitten auto jättää tielle pe iltapäivän kaupunkiruuhkassa kahdesti keskelle vilkkaita risteyksiä: ajonvakautusjärjestelmä vaatii huollon kertoo infotaulu ja kone sammuu. Ei muuta kun suoraan pajalle, kun suostuu edes hiukan käymään ja kauhulla odotetaan että mitä nyt taas. Pienen haun jälkeen vrcf forumilta tulee vastaan haldexin pumpun tai kulmavaihteen boorien tai kulmavaihteen ongelmia, ja taas vilkkuu sataset ja jopa tonnit silmissä. Sinisen tiskillä tänään totesin, että minulla ei valitettavasti ole varaa tämmöistä autoa pitää. Jos se tuosta vielä liikkeelle saadaan, niin eikun kiertoon, ja halvalla lähtee...