tämä ei välttämättä nyt liity tähän aiheeseen mitenkään, mutta kerron oman havaintoni asiasta, jos vaikka jollekkin tästä hyötyä olisi.

autohan on v70 2.0t ja itselläni oli sellaista ongelmaa, että auton kun käynnisti tyhjäkäynti jää joskus vähäksi aikaa korkealle, eikä laske heti niinkuin pitäisi. myöskin joskus ajaessa tuntui välillä pieniä nykimisiä.
otin mustan muovin pois mikä on siinä kaasuläppä systeemien päällä, no oli aivan stanan öljyssä kaikki systeemit sieltä alta. auto oli normihuollossa sinisellä, ja sanoin sitten että lisätyönä vois putsailla niitä huohotussysteemeitä ja kaasuläppäkotelon, itse en viitsinyt/uskaltanut alkaa sitä purkamaan kun oli kuitenkin erilainen kuin 850:ssä jossa se oli ihan lastenleikkiä, eikä olisi kannattanutkaan koska turbomallissa on vielä pahemmin piilossa/kovemman työn takana se kaasuläppäkotelon irroittaminen.
kaveri putsasi kaasuläppäkotelon, tyhjäkäyntimoottorin vai miksikä sitä kutsutaan ja koko huohotussysteemin.
auto käyttäytyi heti aivan erilailla, tyhjäkäynti asettui heti aloilleen ja vastaa kaasuun todella paljon paremmin ja kulkee kevyemmin eikä nykimistä esiinny missään kohtaa.
tosin noin puolen tunnin ajon jälkeen vikavalo syttyi, vein auton takaisin ja katsoivat koodin, tyhjäkäynnin säätöön liittyvä joku juttu se oli. sen takia oli sytyttänyt vian kun se tyhjäkäynti on mukautuva, niin ei ilmeisesti tunnistanut arvoja samaksi kun oli paikkoja putsailtu. koodin nollaus ja nyt pelittää.