KL-varaosat  Race.fi

B200F ongelmia

  • 26 Vastauksia
  • 9540 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #15 : 19.02.2012, 19:40:40 »
mittasitko anturia? Viallinen anturi aiheuttaa nykimistä yleensä kylmänä, eikä anna koodia.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #16 : 19.02.2012, 21:00:52 »
mittasitko anturia? Viallinen anturi aiheuttaa nykimistä yleensä kylmänä, eikä anna koodia.
Oon mä joskus mittaillu arvoja ja ihan ok oli, tarvii mitata vielä uudestaan. Kylmänä toimii hyvin, aina käyntiin jne  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #17 : 19.02.2012, 21:09:10 »
kyllä se käyntiin lähtee ilman ongelmia vaikka anturissa vika olisikin.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #18 : 19.02.2012, 22:24:13 »
kyllä se käyntiin lähtee ilman ongelmia vaikka anturissa vika olisikin.
Juu mutta ei siis nyi tai mitään. Uusintalistalla tuokin on kun ei hirveitä maksa mutta..

Ei vaan o varaa siihenkään, tälläkertaa pamahti syyläri
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #19 : 04.03.2012, 20:23:55 »
laitetaan tämä nyt tännekin jos joku keksii mistä lähteä tonkimaan.

4kk seissyt välillä ryskytelty ja ajeltu talven mittaan ja B200F kuulostaa tältä:
http://www.youtube.com/watch?v=ls4wxx5iLTM

tankissa jäänestoainetta ollut ja 98:a, sähköpuoli uusittu nyt revitään imupuolta auki ja etsitään jotain rikkinäistä, kunnei tietoa missä ois vika.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #20 : 09.09.2012, 22:32:49 »
laitetaan tämä nyt tännekin jos joku keksii mistä lähteä tonkimaan.

4kk seissyt välillä ryskytelty ja ajeltu talven mittaan ja B200F kuulostaa tältä:
http://www.youtube.com/watch?v=ls4wxx5iLTM

tankissa jäänestoainetta ollut ja 98:a, sähköpuoli uusittu nyt revitään imupuolta auki ja etsitään jotain rikkinäistä, kunnei tietoa missä ois vika.

Kuulostaa varaosavolvoltani, joten uteliaana kyselen, että onko syy selvinnyt? Osaako kukaan kertoa, missä vika piilee?
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: B200F ongelmia (päksyttävä käynti/liian rikkaalla)
« Vastaus #21 : 10.10.2012, 21:58:35 »
Noniin eihän se räyskä leimasta läpi mennyt. Joutokäynnin ja korotetun käynnin HC (reilu 660 ppm) ja CO liian korkeat + lambda-arvo poikkeaa sallitusta (1,06). Liian rikkaalla mennään. Viime leimalla ei tullut sanomista päästöistä, eli vika on tullut kuluvan vuoden aikana. Laiskana ei ole vaan tullut tehtyä sille mitään, kun toi roskapönttö liikkuu.

Eli syy on sama kuin topiccia aloittaessani:
Lainaus
Oireita:

Kone toimii normaalisti kylmäkäynnistyksen jälkee, mutta hetken käynnin ja ajon jälkeen tyhjäkäynti alkaa "pätkyttämään" jonkin verran, eli käy huonompaa/epätasaisempaa nytkähtelevää tyhjää ja vähän väliä putkesta kuuluu "tups". Lämpimällä koneella esim. risteyksessä odotellessa tyhjäkäynti on välillä melkoisen pätkivää.
Tämä myös tasakaasulla ajaessa isolla vaihteella maantiellä, sekä paikallaan korkeammilla kierroksilla tasakaasulla pitäessä.
Lisätään tähän vielä, että joskus satunaisesti (kuten tänään kaupan pihasta) lämpöisenä sahatessa ei lähde käyntiin ekalla sahauksella vaikka kuinka pyörittää (ei saa ykk-anturin signaalia?). Muutoin tää peli lähtee aina laakista käyntiin oli keli mikä tahansa. Myös joskus vähän ennen normaalilämmön saavuttamista esim. risteyksestä kiihdyttäessä on pätkinyt hetkellisesti ihan pirusti, että on meinannu melkein jalkoihin jäädä.

Vaikuttaisi niin kovin YKK-anturin vialta, kun kuullostaa juuri siltä että tahteja jää välistä -> lambda korjaus rikastaa seosta. Kahdella eri motonetin tarvikkeella (joista toinen "uusi") olen kokeillut muttei vaikutusta. Tankin siirtopumppua ei myöskään ole edelleenkään korjattu. Lambdan tai imm töpselin irroitus ei vaikuta. Bensapumpun rele on kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta. Joitakin mittauksia olen boksien liittimistä tehnyt, kuten esim. YKK-anturin vastus ja immun kuormitustieto. Lambdan arvot vaihtelee normaalisti 0.2-0.7 V välillä, mutta päksytys aiheuttaa selvästi laihaa seosta -> mittari näyttää hetkellisesti melkein nollia.

Hauskinta tässä on, että vikakoodeja ei yleensä ole. Joskus satunaisesti lähinnä YKK-anturiin liittyviä vikakoodeja (esim. 131 = signaali puuttuu startatessa, 214 = signaali puuttuu satunaisesti, 144 = ei kuormitustietoa eculta) 144 takia koitin vaihtaa relettä.

Siirtopumppu on tarkoitus korjata, mutta edelleenkään se ei ole toiminut oikeastaan koskaan auton omistuksen aikana ja toisekseen kakkua kuitenkin tuntuu riittävän täyskaasulla. Kovemmilla kierroksilla YKK-signaalikin ilmeisesti paranee ja vikaa ei voi havaita ihmisaistein. "Vetoja" on. Tankkia pidän yleensä lähes täynnä tai min. puolitankkia.

Onkohan noi tarvike YKK-anturit nyt ihan susia vai onko mulla jompi kumpi tai molemmat boksit sököjä vai onko tää joku pirun johtosarjavika. Tarvikeantureiden vastus n. 170-180 ohm. Käsittääkseni Boschin anturissa on enemmän, liekö vaikutusta? Mistä kaikkialta kannattaa/pitää tarkistaa koneen yms. maadoitukset? YKK-anturi on antureista mielestäni ainut joka voi tuommosen vian aiheuttaa. Ei kenelläkään olis Hyvinkään lähistöltä lainata aitoa Boschin anturia ja/tai ruisku/sytkäbokseja toimivasta F koneesta?

EDIT: Odotusten mukaisesti sytytyksen vahvistimen/pääteasteen vaihdolla ei ollut vaikutusta.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2012, 21:36:06 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #22 : 16.10.2012, 21:24:18 »
Voi perkule. Tuntuu ettei Boschin antureita tuoda maahan enään ollenkaan. Siniselläkin pyydetään nimettömästä "made in france" tuotteesta 54e. Paikallisessa varaosaliikkeessä joku Hellan valmistama 65e.  >:( Yhtä hyvin kai sitten voi tyytyä mätänetin parin kympin "made in italyyn"

Eikö kellään ole mitään uusia ideoita pätkimisen aiheuttajaksi? (Jos joku nyt oireet ymmärsi  ;D) Ei viitis suinpäin ruveta ostelemaan eri osia kokeeksi. Ajattelin kokeilla seuraavaksi jos tuota anturia saisi viilailtua vähän lähemmäksi vauhtipyörää. Greenbook sanoo 1 +- 0.5 mm airgap. Sekin tuli mieleen että anturin pienempi vastushan voisi aiheuttaa matalemmilla kierroksilla liian heikon jännitteen ajoittain.

Edelleen Hyvinkään lähiseudulta olisi kiva saada lainaan hetkeksi molemmat boksit. Voin vaikka itse ajaa paikan päälle kokeilemaan.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2012, 21:34:34 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #23 : 17.10.2012, 13:07:21 »
Ei kyrväke. Tänään ei kirveelläkään käyntiin siitä mihin sen eilen ajoin. Pyörii muttei käynnisty, ei oikeastaan edes yritä. Aluksi löytyi jopa vikakoodi 1-3-1, että RPM tieto puuttuu startatessa. Nyt en saa sitäkään enää vaikka kuin pyörittelee.  Diagnostiikkamoodi 2 kyllä väittää saavansa sekä bensa että sytkäpuolelta signaalin kampuran anturilta, mutta ei tuo edes yritä käynnistyä. Täytyy tehdä lisätutkimuksia tuolla vesisateessa. Voi sen vapaapäivän näinkin viettää.  >:(
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #24 : 17.10.2012, 17:58:29 »
siin imusarjassa on maadotuskarvoja. mul oli ne löysällä,niin matkanteko hyytys.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #25 : 17.10.2012, 20:19:16 »
Joo maadotuksiakin tuli kateltua. Kaikenlaista muutakin, kunnes viimeisenä tuli sitten kuitenki se IMM vaihettua toiseen putsattuun ja ykkös sylinteriin toinen tulppa kun vanhasta oli kärkiväli mitätön. Avot..  :facepalm: Ei pitäis kai vielä hihkua onnesta mut nyt käy nätisti.. Kannattas näköjään ostaa joku ehjä ja kunnollinen kartioputsari ton reikäsen bilteman tilalle.  ;D Ilmeisesti vinokoneelle on pienehkö satunainen epätasaisuus tyhjäkäynnissä ihan normaalia? Päksytyksestä päästiin ainakin toistaseksi eroon.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2012, 20:20:54 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F ongelmia
« Vastaus #26 : 17.10.2012, 21:03:39 »
suositan vakiokoteloa ja siihen vaikka toinen reikä ja putki ulos. nuo tötteröt on syvältä..  :buck2:

 

Futurez  Kulkukoira