Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24TIC syötön säätö

  • 2 Vastauksia
  • 4899 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oceanic7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
D24TIC syötön säätö
« : 09.11.2012, 18:46:30 »
Meillä on tuollainen ysisatanen helmi käyttiksenä ja siinä alkoi se kaasuvivun tiiviste vuotaa jotenka käytin sen pajalla korjauksessa. Sieltä kun auton sain niin sen sai palauttaa heti takaisin kun auto ei liikkunut mihinkään, oli pojat aika varovaisesti säätäneet syöttöä. No kierros lisää ja alkoi taas toimia. Kotona sitten kiristelin vielä tulopuolen bajonettiliitoksen ja säädin kylmäkäynnin.
Varsinainen kysymys koskee tollasta tyhjäkäynnillä ryömimistä ja pihakääntelyä, kone käy kuin ruotsinlaiva (no sellanenhan tää onkin), eli tyylin rumps-rumps-rumps ja savuttaa aika paljon. Tyhjäkäyntikierrokset on 700-800 auton mittarin mukaan ja perussyöttöä on lisätty vähän niin että tulee sellasta harmaata vähän kun runttaa kaasun pohjaan vaikka nelosella. Kun turbo herää niin savua ei tule. Kun syöttöä lisättiin niin toi rumps-rumps-rumps kiihtyi vähäsen.
Eli onko toi rumpsutus normaalia?
Autossa on lisäksi surkea alavääntö...saako sen paremmaksi perussyöttöä lisäämällä? Muita ongelmia ei ole, käy ja kulkee ja starttaa hyvin.
V70 2.5t -98

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: D24TIC syötön säätö
« Vastaus #1 : 09.11.2012, 18:58:03 »
varmaan pumpun ajoitus liian myöhäisellä.
tehtaan ohjearvo aika pieni.         joku 0.9-0.95 ennakko aika passeli
ja ennakko säädetään ennakkosäätimen vaijeri irti, eli se vesiletkusta pumpulle tuleva vaijer irti siitä kaasuvivun alta
käyntiääni pitäis olla jotakuinkin tälläinen, ehkä aavistuksen pehmeämpi.
http://s751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/?action=view&current=01042012016.mp4
« Viimeksi muokattu: 09.11.2012, 19:05:15 kirjoittanut Ari E »

Poissa oceanic7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D24TIC syötön säätö
« Vastaus #2 : 09.11.2012, 19:06:18 »
Pumppu on säädetty erikseen Lehtirannalla Porissa samalla kun vaihdettiin hihnat jakopäähän ja pumpulle. Jotenkin ajattelin että se on kunnossa, kun kone pelaa muuten aika hyvin. Käynnistäessä tulee sellanen yksi musta pilvi aina putkesta. Käyntiääni ei ehkä ole ihan yhtä terävä kuin videossasi. EGR on tulpattu, jos sillä on jotain merkitystä. Kun säädin tyhjäkäyntiä kohdalleen ja se putosi vähän alas (johonkin 500rpm) irrottaessani sitä yhdystankoa, alkoi kone "rullata" samalla tavalla. Kun yritin nostaa tällä autolla 800kg vene-traileripakettia rampista, koko ranta peittyi mustaa savuun ja vaimo pelästyi että auto räjähtää siihen pisteeseen. Lisäksi vähänkin reilumpaan ylämäkeen on lähes mahdoton peruuttaa kun auto stumppaa.
V70 2.5t -98

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron