Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2,4T A 2001 Ei nosta kierroksia

  • 6 Vastauksia
  • 1967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kurimus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
V70 2,4T A 2001 Ei nosta kierroksia
« : 21.02.2013, 20:43:29 »
Eli, auto käynnistyy mutta ei nosta kierroksia vaikka pedaali lattiassa ja välillä käy huonosti. Mahtaneeko olla kaasuläppäkotelo sökö vai jotain muuta? Vikakoodiksi anto P0121, ajotietokone heitti "Huolla moottorisysteemi heti" ilmotuksen. Ihmettelen myös suuresti kovalla pakkasella ilmotusta "huolla moottorisysteemi pian"...

Osaisko joku kertoa tarkempaa tietoa? Kitos.
V70 2,4T BSR

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918

Poissa pipatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4T A 2001 Ei nosta kierroksia
« Vastaus #2 : 22.02.2013, 09:51:31 »
Itsellä vaparin kanssa sama ongelma. Kaasuläppäkotelo oli puhdas ja puhdistuksella ei vaikutusta. Ainoa vaihtoehto oli siis uusi kotelo ( töineen n. 600€) ja nyt menee taas hienosti!
V70 2001

Poissa Kurimus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4T A 2001 Ei nosta kierroksia
« Vastaus #3 : 22.02.2013, 10:29:09 »
Joo näytti olevan se kaasuläppäkotelo sökö, ku tyhjäkäynnillä 99,22% auki.

Selvittelin asiaa, motonetistä kotelo 269€ (osa nro: 30711554), pajalla vaihtotyö 70€ ja softan ajo 100€. Osien hinnat heitteli muiden varaosatoimittajien osalta 400-700€.
V70 2,4T BSR

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2,4T A 2001 Ei nosta kierroksia
« Vastaus #4 : 22.02.2013, 19:20:29 »
Tuo osanumero kuulosti yhtäkkiä oudolta, samoin hinta, näyttääs siltä, että tuo on boch:n valmistama kotelo autoihin n. 2003 eteenpäin, eikä käy vanhemman magneti marellin tilalle.
Numero oli siksi outo, kun noita bosch koteloita ei hajoile yleensä.

Eli varmista nyt vielä ennen kuin ostat

Poissa Kurimus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4T A 2001 Ei nosta kierroksia
« Vastaus #5 : 24.02.2013, 17:49:58 »
Muistaakseni  myyjä sano että se on nimenomaan sen marellin tekemä se motonetin osa, mutta täytyy vielä varmistaa sopivuus.

Auto kuitenkin rupesi toimimaan ilman mitään senkummempia värkkäilyjä. Otettiin auto halliin sisälle, annettiin olla pari tuntia ja kuitattiin viat. Olisikohan jossain ollut kosteutta, sitten jäätynyt ja jumittanut jotain. Se on nyt maannut hallissa "kuivumassa" vklopun.
V70 2,4T BSR

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2,4T A 2001 Ei nosta kierroksia
« Vastaus #6 : 24.02.2013, 23:25:54 »
Muistaakseni  myyjä sano että se on nimenomaan sen marellin tekemä se motonetin osa, mutta täytyy vielä varmistaa sopivuus.

Auto kuitenkin rupesi toimimaan ilman mitään senkummempia värkkäilyjä. Otettiin auto halliin sisälle, annettiin olla pari tuntia ja kuitattiin viat. Olisikohan jossain ollut kosteutta, sitten jäätynyt ja jumittanut jotain. Se on nyt maannut hallissa "kuivumassa" vklopun.

Sitten tuon osanumeron on oltava väärin motonetin sivulla, mutta siihen en usko, miksi se väärin olisi.


Tuossa on kuva, jota vähän zoomaamalla näkyy tuo osanumero ja bosch-merkki
http://www.autopartsapi.com/eEuroparts.com/images/parts/lg_30711554.jpg


Vikakoodi joka järjestelmässä oli, eli toinen asentotunnistin kaasuläppäkotelosta, tunnistimethan on kotelon sisällä ja niiden diagnoosikin tehdään sisäisesti, tällöin siis vikakin on todennäköisesti siellä.
Aika näyttää, että uusiiko vika.
Jos kahden asentotunnistimen arvot poikkeaa liikaa toisistaan, niin syntyy vikatila.

 

Elekma  Autoracing