Oma ei kyl talvella kummemmin käyttele flektiä, tosin en harrasta paikallaan seisoskelua autolla ollenkaan, vaan kun auto pysähtyy puolta minuuttia pidemmäksi, moottorikin sammutetaan, eli ts. muualla paitsi liikennevaloissa.
Tuossa mun pelissä ainakin lämmöntuottokyky on ihan omalla tasolla, esim. verrattuna pienempiin autoihin, tai esim vaikka käyttisaudiin, jossa tuplaten isompi bensakone. Audin kone on ajolämmin 7-9km jälkeen kelistä riippumatta, volvon kone 2-4km (2km kesällä ja 4km talvipaukkupakkasilla ilman lämmitystä). Tosin sitten bensankulutuskin on volvossa ja audissa sama, vaikka audissa on neliveto ja painaa 400kg enemmän. Ts. volvosta tulee bensasta paljon enemmän hukkalämpöä kun audissa.
Audista eivät ainakaan ole raportoineet lämpö-ongelmia missään puolella maailmaa, tosin siellä onkin vaihdelootan öljyjen jäähdytys kytketty samaan letkustoon moottorin kanssa, eli tasaa sinnekkin lämpöä, toisin kun volvo, jossa lootaa jäähdytetään syylarin läpi vanhanaikaisesti. Ja audissa on vielä lisäsyylari etusumarin takana tuulettimella (ja pääsyylarissakin tuplatuuletin) ja sähköinen termostaatti kanssa auttamassa lämpöjen kurissapitoa rankemmalla kaasujalalla. Tosin OBD lukijalla lueskelin audia, 98-104ºc pyörii moottorin lämmöt normaalissa maantie tai moottoritie ajossakin, jopa talvella. Sähkötermarin teknisen tiedotteen kun luin, niin on tarkoituskin tuo, sit täyskaasulla viilenee.
Tuossa omassa kuten sanottua ei suomen kesässä lämpö-ongelmia, mutta etelä euroopassa tuli kuumenemista.