Noniin elikkäs, aluksi auto kävi pirun huonosti, ihan kuin olisi saanut aivan liikaa soppaa. Tulpatki oli mustat ja märät kun tossa katoin ne. Kulutus oli lompakkoa kutittava.
Kaveri sit tuumaili kaasutinta lähemmin ja totes jonkun lähdön kaasuttimesta avoimeks (alipaine).
Mikähän mahtaa olla kyseessä siis poispäin koneesta (helpommin ilmaistuna, kuljettajan puolella), kaasuttimen kylessä sellai lyijykynän mentävä lähtö.
Kokeilin sormenpäällä tukkia sen auton ollessa käynnissä, niin tyhjäkäynti kierrokset nous hieman ja käynti parani muutenkin. Lähdöstä puskee aavistuksen öljyseosta, että liittyy jotenki huohottimeen? Kulutuskin on ilmeisesti laskenut kaksnelikympin tasolle.
Tukittiin siis tämä lähtö ja samantien ilmeni seuraava vika; Käynnistyminen on vaivalloista. Kylmänä sekä lämpösenä toisinaan. Kylmällä koneella ryypyn kanssa kastelee heti --> 3min sahausta.. Ilman ryyppyä kaasua pumppaillen hörähtää pari kertaa ja kun käynnistyy, niin ryypyn ku nykäsee samantien päälle niin pysyykin käynnissä. (Ehkä).. Käyntilämpösenä ilmiö ei juurikaan eroa, pikkusen paremmin käynnistyy samalla tekniikalla. Ei tietenkää ryyppyä.. : D
Mutta siis, miksi tämän letkun paikan tukkiminen vaikutti näin radikaalisti käynnistyvyyteen? Vaikka seos kuulostaa nyt paljon paremmalta.
-Riku