Morjes!
Tämä topic näytti sopivan minun asiaan varsin mainiosti. Itselle on lähiaikoina pihaan tulossa vuosimallia 90 oleva 240 vote. Kone on siis B230f ja kovalla vitosella oleva loota. Kytkin on juuri vaihdettu uuteen.
Tarkoitus olisi autosta rakentaa itselle harrasteauto mihin upotetaan "ylimääräiset" opiskelijan rahat

. Tarkoitus olisi kesän aikana rakentaa kaaret auton sisälle ja hitsailla tarvittavat paikat. Mistäs kannattaisi mieluiten kysellä kaaria? Luuppala on varmaankin ihan pätevä kaveri, mutta saako jostain halvempaan hintaan.
Noniin, mutta sitten itse kysymykseen. Tarkoituksena olisi aluksi hieman kantta muokkailla ennen mahdollista turbotusta. Eli mitä kannen muokkauksessa kannattaa huomioida turbotusta ajatellen? Tarkotus olisi ensi talvena ajaa jääradalla vielä vaparina. Minkä jyrkkyinen nokka olisi fiksu tulevaa turbotusta varten. Tehotavoite liikkuu siellä +200hp.
Kestääkö tuo M47 ja uusi vakiokytkin yleisesti ottaen edes jonkun aikaa tuolla teholla? Tarkoituksena olisi toistaiseksi pärjätä vakioruiskulla. Eli onko tuo 200-250hp mahdollinen vakioruiskulla? Noihin siis vissiin saa lastun(keltä kannattaisi kysyä), ja millaiset suuttimet voisivat olla sopivat?
Pakosarjaksi olisi tarkoitus löytää turbon vakio ja mikä ahdin sopisi parhaiten tuohon tehotavoitteeseen? Minkälainen välijäähy olisi hyvä? Onkos tuossa koneessa paikka valmiina öljypaluulle ja miten se on usein näissä hoidettu?
Nyt ei tule muuta kysyttävää mieleen, mutta muokkaan viestiä jos uutta ilmenee. Olen siis vielä amatööri näissä autohommissa ja tietoni volvon tekniikasta perustuu lähinnä parin päivän foorumin lukemiseen. Kaksipyöräisten kanssa olen ollut tekemisissä koko lyhyen ikäni ja perheessä on kyllä autoja ruuvailtu. Ruuvimeisseli kyllä pysyy kädessä

. Mutta nyt olisi aika hommata kaksi rengasta lisää.
Kysymykset saattavat olla tyhmiä, mutta toivottavasti voisitte auttaa minua silti asiallisesti.
Onko turbottamisessa otettava muuta oleellista vielä huomioon? Eikös tuon koneen pitäisi kestää tuollaiset tehot vielä ihan tyydyttävästi?
Kiitos jo etukäteen auttajille!