Carcom Oy  Elekma

940 jarruista

  • 7 Vastauksia
  • 2207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
940 jarruista
« : 30.04.2013, 00:11:52 »
Renkaan vaihdon yhteydessä käytin jarrut auki ja totesin molemmilla puolilla alemman liukutapin jumineen ja oli jarrupalat kuluneet epätasaisesti varsinkin toisella puolen. Ylemmät tapit liikku vapaasti ja niissä jotakin rasvaa/öljyäkin oli. Alemmat oli aivan ruosteessa ja kumien sisällä oli ruostetta ja soraa vaikka toisen puolen kumi oli jopa ehjä. Onko kuinka yleistä tuomonen? Mistä noita kumeja saa? Jarrupalat hain uudet ja jo aikaisemmin meinasin että vaihdan palat niin ei ollu mallia matkassa niin ei voinutkaan ostaa ja sitten nyt ko oli tarve ja otin mallin matkaan niin varaosa myyjä vertaili paloja ja sitten totesi että abs jarrullisen mallin palat on sopivat vaikka abs jarrujahan tuosta ei löydy. Yhtä ruoste lootaa kävimä koeajamassa syksyllä ja omistaja sanoi siinä oleva abs jarrun jarrut muttei abseja. Mistä tuo johtuu että on käytetty kolmenlaisia jarruja samoissa autoissa? Onko noissa nk. abs jarrun paloissa jotain muuta eroa normaaleihin kuin malli?
Lopuksi häätyy kyllä sanoa että tuli jarruihin tehoa ko sai liukutapit liikkeelle ja uuet palat kiinni. Ajatuksena oli vaihtaa myös levyt kun toisella puolen on aavistuksen kiero ainaki minun havaintojen mukaan mutta kun auto piti saada ajoon mahollisimman pian ja tilanne parani paljon tuola rempala niin päätin jättää oottamaan lämpimämpiä kelejä ja väljempää aikataulua. Olishan tuota hommaa muutakin ko pitäis takakaaresta ja konepellistä pari alkavaa ruosteläiskää korjata ja vois nyt kesän aikana laittaa lohkolämppäriä sun muuta ja sisältäkin vähän fiksailla. Aattelin mustat muovit maalata kokeeksi plasti dipillä ja uusia takavalot kun on haalistuneet. Lisäksi pitäis mittaristo korjata, laittaa kojelaudan valot uusiksi,
Volvo 945 2.3  -94

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruista
« Vastaus #1 : 30.04.2013, 00:54:20 »
Uusien liukujen mukana tulee myös uudet suojakumit. Maksavat Motonetissä 5.90-6.90e riippuen jarrusatulan mallista.

Ja melkolailla normaalia, että jumissa, kun ei tavallinen tallaaja noita renkaidenvaihdon yhteydessä yleensä pahemmin ihmettele ja aika harvassa ovat nykyään niin hyvät korjaamotkaan, että perushuollon yhteydessä yhtään jarruja kattelisivat, vaikka näin kuuluisikin toimia. Kuparitahnaa tai liukutappivaseliinia siellä välissä kuuluu olla.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruista
« Vastaus #2 : 30.04.2013, 06:04:22 »
Jaha. Pitääpä laittaa semmosta värkkiä sinne ko käyttää joku kerta auki.
Volvo 945 2.3  -94

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruista
« Vastaus #3 : 30.04.2013, 07:27:24 »
Mie vain en laittais tappeihin  kuparitahmaa.
Silkonirasvaa olen nyttemmin käyttänyt.  Pysyy paremmin alkuperäiskoostumuksen mukaisena....
Myydään siellä M-netissä.
Jarrut on käyttöä varten, eli reippaasti jos käyttää, ei niin helpolla jumi.
Renkaiden vaihdon yhteydessä on hyvä aina tarkastaa nuo liukutapit.
Muistakaa myös herkistellä  (e)mäntiä ja vaihtaa nesteet ajoissa. ;)


Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruista
« Vastaus #4 : 30.04.2013, 08:03:49 »
Olis jotaki käyntiä rolloon niin vois sielä motonetissäki käyä muttako on niin perkeleen kaukana käyä pelkästään sielä vaikkei olekkaan ko reipas tunti suunta...
Volvo 945 2.3  -94

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruista
« Vastaus #5 : 30.04.2013, 10:42:02 »
Mie vain en laittais tappeihin  kuparitahmaa.
Silkonirasvaa olen nyttemmin käyttänyt.  Pysyy paremmin alkuperäiskoostumuksen mukaisena....
Myydään siellä M-netissä.
Jarrut on käyttöä varten, eli reippaasti jos käyttää, ei niin helpolla jumi.
Renkaiden vaihdon yhteydessä on hyvä aina tarkastaa nuo liukutapit.
Muistakaa myös herkistellä  (e)mäntiä ja vaihtaa nesteet ajoissa. ;)

Joo, pysyy paremmin juoksevana nuo silikonirasvat ja tappivaseliinit. Kuparitahnaa voi käyttää lähinnä, jos ei muuta satu olemaan juuri siihen hätään.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruista
« Vastaus #6 : 30.04.2013, 11:42:18 »
No mulle on tullu tuo auto vasta syksyllä niin ei tullu silloin talvirenkaita vaihellessa katottua tuota. Varmaan ollu jumissa jo pitemmän aikaa. Oli ollut vanhala paapala kesäautona ja talvet ollu lämpimässä tallissa. Muutama tonni tullu vuessa ajoa aikasemmin. Vähän noita isä moitti ko kävi ajamassa mutta mie pistin lähinnä sen piikkiin että son tottunu uuden sitikan äkäsiin jarruihin ja kumminki aikasemminki pysähty hyvon mutta nyt on vielä vähän tehokkaammat.
Mites muuten ko vakionopeudensäädin haluttais laittaa ja täällä sanottiin että kannattaa purkaamolta hommata samanlaisen auton värkit niin mitä kaikkea siihen pitää ostaa ja mitä pitää vaihtaa että saa toimimaan? Onko tuolla johot valmiina esim. vilkkuviikselle?
Volvo 945 2.3  -94

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruista
« Vastaus #7 : 30.04.2013, 14:13:17 »
täytyypä pittää silimät auki, voipi nähä nimimerkin rollon motonetin pihala. :hello:

pihalaha sielä kaikki. :idiot2:

-nimimerkki Valeon vesipumpun mitta poikkeaa yhestä kohtaa- täytyy avartaa lämmityslaitteelle menevän vesiputken takakiinikkeen reikää etheenpäin, jotta sentuu-

 

Elekma  Autoracing