Samppasport  Futurez

945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"

  • 7 Vastauksia
  • 3207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"
« : 17.07.2013, 19:04:09 »
Etuiskarien vaihto olisi esissä, mutta abs-anturi istuu tiukassa siinä "etunavassa".
Onko kokeneita irroittajia ja ohjeita miten sen saa ehjänä irti?
Uskaltaako pyörän suunnalta tuurnalla sen abs-anturin reunasta vasaroida?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4648
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"
« Vastaus #1 : 17.07.2013, 19:13:08 »
ei tartte irrottaa anturia iskarinvahdon takia, kiinnikkeistä johdot irti niin se riittää,aika varmajuttu että paskax menee irrotettaessa ja on kallis anturi. ;)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2013, 19:20:42 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"
« Vastaus #2 : 18.07.2013, 07:15:46 »
seuraat sitä piuhaa sinne konehuoneseen niin löytyy töpseli ;)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4648
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"
« Vastaus #3 : 18.07.2013, 08:11:55 »
eikä tartte edes töpseliä irrottaa mikäli et koko tolppaa ota autosta pois. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"
« Vastaus #4 : 18.07.2013, 16:45:17 »
Noita ei alkup. abs antureita saa halvalla. Uus tais olla joku 20-30e biltemas.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"
« Vastaus #5 : 18.07.2013, 18:33:32 »
Tarkoitus olisi ottaa koko tolppa irti, että olisi helpompi pyöritellä, joten siitä syystä ABS-anturi pitäisi saada irti.
Helpointa lienee ottaa konehuoneen puolelta pistokkeesta irti ja pitää johto tolpan mukana.

Täältä: http://www.volvotips.com/service-manual/volvo-740/Volvo-740-760-780-940-960-brakes-brake-system-service-repair-manual.html löysin kuvat (sivut 43-44), miten anturi on navassa kiinni.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"
« Vastaus #6 : 19.07.2013, 07:53:44 »
Miksiköhän mun autossa ne lähtee ihan ruuvin irroittamalla ja nykäisemällä...  ::)
Tuolla on nyt rullattu päälle 600 tkm ja on alkuperäiset anturit.
Olen tietty ne aina iskarin vaihdon yhteydessä irrittanut, putsannut ja vähäisen rasvan kanssa paikalleen takaisin laittanut.  Ynnä katsonut, että asettuu tiivisterenkulat paikoilleen.
En välitä minäkään oikoa tuossa iskarien vaihtotyössä. Mukavampi ne on vaihtaa ruuvipenkkkiin kiinnitettynä ja selkä suorana. Samalla siinä tulee muutoinkin silmäiltyä sitä paremmin.
Säästyy maalipintakin paremmin kolhuilta.
Valkoiset puuvillahanskat on hyvät remppahommissa.
Jos sotkeutuvat, tietää, että olisi syytä antaa autolle pesu...

_sfr-

hevonen

  • Vieras
Vs: 945 ABS anturin irroittaminen "etunavasta"
« Vastaus #7 : 19.07.2013, 11:14:36 »
Tarkoitus olisi ottaa koko tolppa irti, että olisi helpompi pyöritellä, joten siitä syystä ABS-anturi pitäisi saada irti.
Helpointa lienee ottaa konehuoneen puolelta pistokkeesta irti ja pitää johto tolpan mukana.

Täältä: http://www.volvotips.com/service-manual/volvo-740/Volvo-740-760-780-940-960-brakes-brake-system-service-repair-manual.html löysin kuvat (sivut 43-44), miten anturi on navassa kiinni.
Niin, siis konehuoneesta töpsä irti ja johdot sinne tolpan tykö. Mikäs tuossa on hankalaa?(taisit tätä jo tarkoittaakin, oon huono luetun ymmärtämisessä joskus.. :-[ )
Kai se anturi pyörii tolpan mukana vaikka 5000rpm, kunhan se johto on siinä mukana, ei sitä anturia tarvitse tapella irti. Anturi tolpassa, piuha vaan siinä mukana tulee kun tolpan irroittaa.
Ja sfrhkki:lle, hienoa jos olet noin viitseliäs että rasvailet anturit tämän tästä, eihän niitä tosin tarvitse vaihtaa kuin rikkoutuessa ja silloin on ihan sama tuleeko se anturi kokonaisena sieltä irti vai atomeina.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo