Autoracing  KL-varaosat

Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94

  • 12 Vastauksia
  • 3868 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« : 03.07.2013, 14:20:16 »
Olin tuossa tienpäällä ajelemassa niin yhtäkkiä hirtti kaasu pohjaan ja lämmöt tipahti kokonaan?  :o  No sitte siinä aikamme kateltiin poikien kanssa niin nesteet oli tallella ei vuotanu mistään, öljytki oli niinku piti ei ollu menny sekasi ynm. Nyt ku tuossa pari pv vekslannu niin auton ku laittaa käyntiin se pätkii ja käy oikein vaivalloisesti, tosin tyhjäkäyntimoottori jurras aivan hel*etin pitkään ku autoa yritti käyntiin tai sammutti. Eilen sit tosiaan puhistin ton tyhjäkäyntimoottorin ja luistin liikku oikein hyvin, ja nyt se pelaa niinku pitää. Mut tänään ku starttasin autoa niin se lähti käyntiin mutta puhallin huusi täysillä vaikka ei ollu ilmastoinnit eikä mitkään päällä, no liikautin sitte sen puhallus suunnan tuulilasille niin lämmöt yhtäkkiä nousi puoleen väliin ja flekti alko huutamaan. Auton ku sammutti niin flekti huutaa n.2-3 min sen jälkeenki, toi flekti homma on sinänsä aika ihmeellinen että auto yön seissy ja hetiku starttas tapahtu näin? :o

Tästä jollekki pähkäilyä, ite en oo mikkää hirvee seppä noiden autojen kanssa niin ois hyvä jos jollain ois vinkkejä tähän ongelmaan. Tosin itse epäilen oikosulkua tai jotain muuta sähkövikaa ku kerran noin käyttäytyy.

Kiitos vastauksista jo etukäteen  ;D

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #1 : 03.07.2013, 14:30:52 »
No tästä ei saa kaasua hirttämään itsestään pohjaan sitten millään ellei vaijeri jumi kiinni eli liikkuuko vaijeri takertelematta ja onko kaasuläpän koneiston jousi kunnossa eli jos ottaa vaijerirullasta kiinni ja "antaa" kaasua ja päästää irti niin palauttaako läppä itsensä kiinni ??? Sitten tuohon huonoon käyntiin niin jakopäänkoppa auki ja onko hihnapyörät merkeissä vai onko hihna hypännyt? Ja tuohon puhaltimen outoon käytökseen voisi olla syynä virtalukonpohja( ??? ) eli kääntele avainta lukossa ja katso vaikuttaako ;) ja tuo flektin pyöriminen kuulostaa sille hurrikaaninopeudelle eli pakkopuhallukselle eli auto ilmeisesti luulee että nesteet kiehuu kunnolla.... Jokinhan siihen tuli kerran noin sähköt heittää volttia eli ei varmaan kannata ajella ennen kuin vika on selvillä ja korjattu :)
« Viimeksi muokattu: 03.07.2013, 14:37:59 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Merlin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1503
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #2 : 03.07.2013, 14:58:04 »
Tuohon flektin outoon käyttäytymiseen on syynä ilmeisesti moottorin lämpötila-anturi. Kaasun hirttäytyminen kiinni kuulostaa vähintäänkin oudolta.  ???
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa Xubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #3 : 03.07.2013, 15:04:09 »
No tuo kaasuhan ei oikeasti "hirtä" vaan kierrokset nousevat 4000-5000 kun pitäs olla tyhjäkäynnillä, tosiaan kun kävin ajamassa niin autopelas aluksi ihan normaalisti sitku käväsin anna vähä lenkkaria niin rupes nuo kierrokset kantaa ja nyt ku se tyhjäkäyntimoottorin on alkanu toimii niin alko tuo flekti huutaa. Ja missähän tuo kyseinen lämpötila-anturi sijaitsee??

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #4 : 03.07.2013, 15:06:36 »
Ja missähän tuo kyseinen lämpötila-anturi sijaitsee??
Termarikotelossa. Sama anturi antaa tiedon ruiskulle ja mittarille. Ota se liitin siitä läheltä auki ja putsaa se ensitöiksi...

Poissa Xubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #5 : 03.07.2013, 15:15:42 »
Pitää kävästä tuo liitin putsaile, vaan joo tosiaan äsken kävin vääntää virta-avaimesta niin hetiku sain 2-asentoon niin flekti alko huutaa ku syötävä ja lämmöt nousi siihen puoleen väliin jos vaikka autoa ei ole kun käytetty käynnissä tälle aamulle, eli kone ei pitäisi olla noin "kuuma" kun antaa olettaa. eli todennäköisesti se on joku anturi vika. Kiitoksia neuvoista pitää lähtiä vekslaa ton kiesin kanssa.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #6 : 03.07.2013, 18:26:41 »
ettei nyt vaan haukkaa ilmaa jostain? Oletko kattonu noi alipaine letkut ovatko ehjiä?

Poissa Xubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #7 : 03.07.2013, 19:25:03 »
En oo sillai enempää älynny kahtoa nuita letkuja, pitänee huomenna nekin tarkistaa ja yrittää katella että mistä muusta se johtuis.  :)

Poissa Xubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #8 : 04.07.2013, 15:16:54 »
Jooh, kaverin kanssa tuossa vekslattiin niin suuttimien o-renkaat on ainaki käpristyny  >:(. Vaan ihmetyttää vielä mikä piru siin on ku se sitä flektiä huudattaa ainaku virta-avaimestä kääntää? :o auto ikään kuin "keittää" koko ajan?  ???

Poissa Merlin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1503
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #9 : 04.07.2013, 15:40:03 »
Eikö se liittimen puhdistaminen auttanut? Motonetistä taitaa ainakin saada niitä lämpötila-antureita... Niin ja tietysti Siniseltä

E: Biltemassa on ainakin: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Sahkojarjestelma/Liitokset--anturi/JAAHDYTYSNESTEEN-LAMPOTILA-ANT-61583/ 

Onhan niitä Motonetissäkin. Tämä lienee oikea? : http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat#query=37-3110 :)
« Viimeksi muokattu: 04.07.2013, 16:08:21 kirjoittanut Merlin »
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa Xubbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #10 : 04.07.2013, 16:33:10 »
Pitänee ensin ne suuttimen o-renkaat hommata ennenku alkaa niitä lämpötila hommia kahtelemaan, toisaalta senhän vois samalla vaihtaa sen liittimenki jos vika kiikastaa siitä. Mutta onkohan tuo mahdollista että jos ne suuttimet on sylkeny sitä bensaa niihin liittimiin niin vetässy jonku oikosen tai jotain muuta? :D Melko tyyristä touhua ainaki omasta mielestä jos kumi renkaista pitää melkein 100 e maksa. Tietenki siniseltä tiskiltä kun kysyy niin hintaa on mutta on toivottavasti laatuakin  :)

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #11 : 04.07.2013, 16:34:58 »
Jooh, kaverin kanssa tuossa vekslattiin niin suuttimien o-renkaat on ainaki käpristyny  >:(. Vaan ihmetyttää vielä mikä piru siin on ku se sitä flektiä huudattaa ainaku virta-avaimestä kääntää? :o auto ikään kuin "keittää" koko ajan?  ???


Kyllä tuo vika lämpötila anturiin viittaa.
Itsellä oli yhdessä kasipätkässä juurikin sama vika viime viikolla...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo porsi vauhdista 850 2.3 t5 -94
« Vastaus #12 : 04.07.2013, 16:50:32 »
Pitänee ensin ne suuttimen o-renkaat hommata ennenku alkaa niitä lämpötila hommia kahtelemaan, toisaalta senhän vois samalla vaihtaa sen liittimenki jos vika kiikastaa siitä. Mutta onkohan tuo mahdollista että jos ne suuttimet on sylkeny sitä bensaa niihin liittimiin niin vetässy jonku oikosen tai jotain muuta? :D Melko tyyristä touhua ainaki omasta mielestä jos kumi renkaista pitää melkein 100 e maksa. Tietenki siniseltä tiskiltä kun kysyy niin hintaa on mutta on toivottavasti laatuakin  :)
Ellen nyt väärin muista niin finjectorilta saa murto-osalla hinnasta nuo samat o-renkaat ;)

 

Elekma  Autoracing